Ariela Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Har hørt at dette skal være så bra mtp. mindre rifter under fødsel. Men jeg lurer egentlig litt på hvordan det gjøres. skal man bare smøre det på eller bør man tøye underlivet samtidig med fingrene? kan man bruke vanlig matolje også?
2små,rosa&blå Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Jeg gjorde dette sist og det virka der jeg smørte, men jeg gjorde det litt feil da... For jeg smørte og tøyde bare på "utsiden" Revna litt på "innsiden" Men ikke mye. Men denne gangen skal jeg smøre og tøye både "inni" og "utenfor" Brukte jordnøttolje sist, men denne gangen skal jeg bruke kaldpresset økologisk olivenolje, (den "dyre" sorten) Har hørt dette er bedre.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Jeg smurte masse med jordnøttolje før forrige fødsel, men revnet så det sang..... Denne gang smører jeg ikke. Men er jo sikkert greit å gjøre det- kan vel ikke gjøre vondt verre hvertfall
frøken poppy Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Vi ble tipset under et svangerskapskurs om å smøre/massere perineum - gjerne med olivenolje. Men vi fikk beskjed om å ikke få oljen inn i skjeden.
2små,rosa&blå Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor kunne man ikke ha olje inn i skjeden?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Begge gangene tidligere har jeg smurt og tøyd både utenpå og inni. Første gangen fikk jeg en liten rift som ikke trengte noen sting, andre gangen ingen ting... Skal gjøre det samme denne gangen. Men jeg lurer også på hvorfor man ikke kan ha olje inn i skjeden? Brukte forresten jordnøttolje begge gangene og smurte og tøyde minst en gang om dagen. Litt nærmere termin smurte og tøyde jeg litt morgen og kveld, så vidt jeg husker... Snart bare 6 uker til termin, så får vel snart starte opp...
Bandida Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 brukte også noe olje fra helsekosten, mannen min meldte seg frivillig som smører, men gikk fort lei:) Fikk bare en bitteliten rift under fødsel, så enten er det oljen eller så ....hehe
froeken Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Jeg brukte Weleda sin hvetekimsolje på mellomkjøttet og kjønnsleppene. Funket veldig bra! Dette var m nr 2. Foreslo det samme for en venninne og hun var førstegangs. Hun fikk ikke et eneste rift.
lille knerten Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Jeg smurte og smurte og tøyde og tøyde og vi fulgte all verdens kjerringråd både til å få i gang fødsel og for at det skulle gå bra, men jeg revnet og ble klippet i alle verdens himmelretninger. Denne gangen orker jeg ikke alt det griset, men går til modningsakupunktur heller. Håper det kan hjelpe meg bedre denne gangen....
Fødeklar_ja! Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Har aldri smurt eller tøyd her, ikke en eneste gang Og æ har ikke fått så mye som ei lita rift engang!! Så her orke æ ikke smøre eller tøye av nåkka slag den her gangen heller Trur trikset e å virkelig høre på ka jordmora sir, press når ho sir det og hold igjennår ho sir det. På mæ så har jordmora holdt igjen "der nede" og ho har også hjulpet med å strekke litt på skinnet ,hvis æ kan si det sånn, når hodet akkurat har kommet ned og ut. Æ kan jo ikke garantere at æ ikke revne eller får rift den her gangen heller, men håpe no på det!!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Smurte, men tøyde lite... Brukte jordnøtterolje. Jeg fikk beskjed om at vi fint kunne bruke dette som glidemiddel også, noe vi gjorde, og som funka utmerket kommer til å smøre, og kanskje tøye litt mer denne gangen også. Revna absolutt ikke sist, og håper å slippe å revne denne gangen også ! Krysser fingrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå