Gå til innhold

Vaskekluter og vasking av baby/småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere et system i vaskeklutene? Sånn at dere har noen vaskekluter som er ment for kropp og ansikt og andre vaskekluter som er ment kun for vask av rompe under bleieskift? Eller er dere ikke nøye på det?

Hvor mange grader vasker dere klutene på?

Jeg er ikke så nøye med klutene på min 1-åring, og jeg vasker klutene på 60 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke nøye på det. Tar en vaskeklut og vasker hele ungen. Vaskekluten blir vasket på 60 grader:)

Skrevet

Vasker på 60 eller 90 grader.

Var nøye til førsteman, rosa kant = rumpe, mens blå kant var ansikt og hender.

Men til nr 2 droppet vi det gitt...

Skrevet

Brukte vel egentlig alltid mesoft til stumpen.

Skrevet

Er ikke nøye på det, vasker på 60 eller 90. Klutene går i vask etter én gangs bruk.

Skrevet

nei, en klut er en klut - både for voksne og barn!

Vasker først ansiktet, deretter underlivet. og så går klutene på vask:)

Skrevet

Klutene vaskes på 90 grader, alltid. Brukes overalt -ansikt først og så stumpen!

Skrevet

Bruker aldri vaskekluter. Bruker bare mesoft til hele kroppen. Vasker og så rett i søppelet. Slipper å ha ørten våte kluter liggende....

Skrevet

Begynner alltid med ansiktet så kroppen så rompa til slutt, så bruker bare en.

Vasker på 60 grader.

Skrevet

Her i huset har ungene hatt egne vaskekluter, sånne myke og gode man finner på babybutikker. Da fargekoder vi det. Egne for bleievask og egne for resten av kroppen.

Vaskes på 60 grader.

Skrevet

Vi bruker vaskekluter til alt. Har verken våtservietter eller mesoft i hus. De vaskes på seksti eller nitti grader:-)

Skrevet

Jeg fikk sikkert 50 kluter i barselgave. Så jeg bruker da de små til rumpa og de store til ansikter hender. Bytter kluter to ganger i uka.

Skrevet

Dvs, bruker sånne tørre papirgreier som jeg bare har vann på når jeg skifter bleie. Klut i rompa bruker jeg kun til morgen og kveld.

Skrevet

Egne rumpekluter og egne ansiktskluter. Men de vaskes i samme maskin.. Tørker av mesteparten av bæsjen med engangskluter. Innimellom koker jeg klutene, men dette er mest psykisk, tror det har lite å si. Er det rumpekluter med synlig bæsj, får vaska forvask.

Skrevet

60 grader til vanlig btw :) (20.33)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...