Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10093244 Noen som tør å kreve noe slikt?? Min eks hadde nemlig blitt rasende, og latt det gå utover både meg, og det barnet det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Dette er jo ikke noe nytt. Selvfølgelig kommer jeg til å kreve dette av barnefar når den tid kommer, regner med han er forberedt på det. Men har du en barnefar som ikke er helt god så får du vel bare la være da..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Jeg gjorde det, og han ble så klart sint. Men dette er det offentlige sine regler, så ikke noe jeg selv har funnet på å kunne kreve. Hvordan tror du han hadde kunnet la det gå ut over deg og barnet? Da er det jo bare å melde ham, om han gjør noe fysisk mot dere, eller truer dere.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Dette er vel ikke noe nytt???? Hvorfor skulle man ikke "tørre" å kreve ekstrabidrag når barnet trenger f.eks tannregulering?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Er vel mer hvordan dette påvirker samarbeidet. Om mor og far ikke samarbeider særlig bra fra før av kan jo en sånn ting velte det lille det er av samarbeid. Da må man spørre seg, hva er viktigst for barnet? At mor og far samarbeider og har forholdsvis grei tone eller at begge foreldre MÅ være med å betale for konfirmasjonen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Om en konfirmasjon gjør så stort innhugg i budsjettet til mor så vil det selvsagt gå ut over barnet når man ikke har penger til mat, strøm etc. Skulle bare mangle at far også betaler for slike ting. Eller kan mor også si nei og slutte å betale? Det skulle tatt seg nydelig ut....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 For meg er dette nytt... Hvordan han har latt slike ting gå utover oss... nekte å ta telefonen på 2 mnd, uten å ville se barna sine! (fikk til og med beskjed fra arbeidsgiveren hans at jeg ikke fikk snakke med han, da han ikke ville snakke med oss) Han kan komme dritafull i f.eks den aktuelle konfirmasjonen.... Han er på det psykiske planet... Han nekter å hjelpe til mere enn det som i utgangspunktet går til meg via navs inkrevning... han forpester all samarbeid.. en gang han var sint på mor lot han 3åringen se på ringenes herre!! jentungen sov ikke på ett år etterpå!!! osv osv.... Desverre stiller farsrettigheter såpass sterkt at i en samværssak i domstolen blir han hørt over slike ting...!! (har prøvd det)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Kan ikke se at det har noe betydning for saken egentlig. Ekstra tilskuddet kan du søke om via NAV. Hvorfor i all verden ringer du hans arbeidsgiver??? Private ting bør holdes på det private planet - ikke blande inn arbeidsgiver!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Men dette står jo i artikkelen: "Det skal også vurderes om utgiftene er rimelige i forhold til foreldrenes inntekt. Kostbar konfirmasjon kan godkjennes hvis begge foreldrene tjener godt eller meget godt. Hvis begge har lav inntekt, bør utgiftene være nøkterne. Det gjelder også hvis bare bidragsmottageren har lav inntekt. Nav vil neppe godkjenne høye utgifter hvis bidragsbetaleren må dekke nesten alt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå