Gå til innhold

Dere andre som skal føde på ABC...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed av JM der at jeg kan ringe hvis jeg lurer på noe. I dag var jeg til akupunktur pga mye kynnere og menssmerter etc. Akupunktøren er også jordmor og sa at jeg var i en typisk prematur - fase av svangerskapet (32 uker) og at jeg burde ringe ABC for en undersøkelse siden jeg har opplevd regelmessige kynnere, nedpress og menssmerter.

Ringte dit, men "min" jordmor var ikke der, og jeg følte vel at jeg ble avblåst ganske direkte. Jeg har neste time 19 mai, og spurte om det var mulig å få time før. Fikk høre at hun hadde dårlig tid, og at nedpress var vanlig for tredjegangsfødende... Jeg kunne evt. ringe igjen senere, men det var jo bare drøyt to uker til neste time.

Er jeg hormonell og overfølsom, eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil ikke si at du er overfølsom og hormonell..

Men vil tro at du kan ta det litt med ro... hvis jeg ikke misforsto så er du 32 uker på vei, å da så lenge det ikke er mistanke om at noe er på gang er det ikke sikkert de vil undersøke deg. pga at det kan trigge for å sette i gang en fødsel..

Men lykke til og prøv å ringe igjen en annen dag å få snakke med jordmora du går til kontroll hos! =)

Skrevet

Ja, jeg skal også føde på ABC for andre gang nå:)

Tja, si det... Det spørs hvordan du selv som tredjegangsfødende opplever dette. Jeg har hatt regelmessige kynnere i flere uker nå, også i hvile, nedpress har jeg hatt siden uke 29, og mensmurringer også lenge. Så jeg vil tro det kan være helt vanlig. Noen går jo også nesten hele svangerskap med kraftige kynnere som ligner rier, uten at det får dem til å føde noe for tidlig. Jeg opplever ikke det ovennevnte som noe som lignet sist fødselen var ordentlig igang, derfor har jeg ikke vært bekymret. Har heller vært glad for at det kanskje skjer litt modning, slik at fødselen forhåpentligvis tar kortere tid enn sist (tok to døgn da...)

Men jeg er for å lytte til den gravide, hvis du føler at dette er såpass kraftig at du er redd for å føde for tidlig, så burde du insistere på en sjekk hos din jordmor. Blir sikkert møtt av en annen neste gang du ringer, og sikkert lurt å ringe på dagtid, da det er flere folk på jobb (dersom det kan vente, selvfølgelig). Når det er sagt var nok virkelig ikke jordmoren du snakket med bekymret, for da ville hun aldri turt å la være å ta deg inn for en sjekk. Det er kjempe erfarne og dyktige jordmødre som jobber på ABC, og de tar deg heller inn for en sjekk en gang for mye enn en gang for lite.

Lykke til, og stol på din egen magefølelse:)

Skrevet

hei..som hun over meg sier så synes jeg oxo at de på ABC er veldig flinke...har hatt en del av det du forteller og er veldig vanlig..mitt andre svangerskap nå og er 34+6 og har hatt en del kynnere/mensmurringer i noen uker nå...helt normalt..dersom det var noe mer enn dette evt sterke tak som er veldig vonde osv så ville de trolig tatt deg inn til kontroll...j har masse kynnere i løpet av dagen, har du mulighet for å ligge når det kommer evt slappe av er det det beste...nedpress kommer vel av at bebisen snur seg og skal komme nedover bekkenet og feste seg om noen uker...ik deilig i det hele tatt, men normalt :) baby nr 3 er visst en luring i følge mange, kanskje det er derfor du føler ting annerledes denne gangen ?? :)

lykke til og håper det går bedre om ikke lenge.

Skrevet

Det jeg reagerte på er at denne andre jordmoren mente jeg burde få en kontrolltime før, jeg ba heller ikke om å komme inn til undersøkelse umiddelbart, bare om de kunne sjekke om jordmoren min hadde en time tidligere.

Er fullt klar over at det er vanlig med vonde kynnere, men i og med at de kommer regelmessig og med nedpress i tillegg, hadde det vært greit å få sjekket at det ikke er noe på gang.

Ellers er jeg kjempefornøyd med ABC og gleder meg til å føde der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...