Gå til innhold

Er i uke 28 og lagt på meg 20 kg.... Andre?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få en tråd for oss som gått opp mye i vekt.... blir helt syk av å høre hvor lite alle legger på seg. Det kan da ikke bare være jeg som går opp masse når jeg er gravid?! Da burde vel legen sagt noe.... hvis jeg var ett veldig uvanlig tilfelde, tatt noen før og etter bilder til å bruke i undervisning..?

Jeg ønsker selvølgelig det var annerledes, men bare tre mnd igjen nå så får jeg forhåpentlighvis kroppen tilbake og kan begynne å jobbe med saken..

Og tips om å trene eller spise sunt trenger jeg ikke heller da jeg gjør så godt jeg kan;)

Det var bare det jeg hadde på hjertet, flere....? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg tror absolutt ikke du er alene om dette nei ! Selv er jeg bare 17 uker enda, men måtte bare svare deg likevel... Tror grunnen til at du leser masse om de som legger på seg lite er at akkurat det med vektoppgang er noe vi kvinner tar litt tungt, gravid eller ei :( så de som legger på seg mye har kanskje ikke det samme behovet for å dele det med andre, desverre ! I tillegg så er det noe med det når man legger på seg lite, at man faktisk blir litt bekymret også, og da lufter man gjerne hodet på et forum som dette, og finner andre i samme situasjon så man kan føle seg litt bedre :)

Så du får lukke ørene, og vit at du slett ikke er alene når det gjelder å gå opp i vekt, du gjør så godt du kan med vekta, og det er jo igrunnen alt du kan det :) lykke til med tredje trimester, og kos deg med babymagen !

Skrevet

Hi, hi, takk. Ja, jeg vet, og det ordner seg... man blir bare så opptatt av det siden det påvirker hverdagen i så stor grad, alt blir tungt og vondt, mannen ser rart på meg og ingen klær som passer lenger... er veldig sjalu på de som nesten ikke går opp noe;) ønsker det var meg!! Så dette er bare en utjevningstråd for at jeg ikke skulle føle meg så alene med vekten - men kanskje den får motsatt effekt - ingen annen som skriver, hemska tanke.

Takk for fine ord uansett. Skjønner jo at det kan skape bekymring hvis man ikke går opp noe, men det gjeller nok de ferreste og babyen tar vel oftest det den trenger..

Lykke til til deg også:)

Skrevet

Anna75

He he, fikk vondt av deg nå. Tenk om ingen andre skriver:-)

Men vet du hva? Jeg er i uke 27, har gått opp 12 kilo ca. Jeg kan heller ikke forstå hvordan folk kun går opp en kilo eller to?

Men vi er alle forskjellige. Det prøver jeg å si til meg selv. Jeg tror også opphopning av vann i kroppen har noe å si på vekten. Jeg hadde voldsomt med vann i beina, begynte å trene litt yoga og strakk ut etc. en uke etter var beina synlig tynnere (seg selv) og jeg hadde gått ned tre kilo?! Vet ikke om det stemmer at jeg gikk ned 3 kilo, men beina og armene ser helt annerledes ut altså. JO, jeg kuttet kraftig på saltet også...

Jeg kan grine foran speilet jeg, fordi jeg ikke kjenner igjen den tjukka som står der... Jeg kaller meg selv for tjukka til andre, prøver å le av det. Men det er ikke så festlig....

Jeg er overbevist om at vi går ned kiloene når vi begynner å amme og trille turer. Vi kommer til å være ganske aktive vil jeg tro.

TAKK FOR INNLEGGET DITT! HÅPER FLERE MODIGE FRODIGE DAMER SIGNERER HER.

Skrevet

Jeg kan henge meg på her! Er i uke 30 og har lagt på meg 19 kilo og for å si det sånn: det er ikke bare magen som har fått " det lille ekstra":) synes det er grusomt å lese om de som har gått opp veldig mye mindre enn meg! Og det virker som de fleste her inne har det!

Skrevet

Jeg er med, jeg er med!!

Hi,hi du har heeeelt rett, her trengs det utjevning!

Rynker litt på nesa når jeg leser om alle som har lagt på seg HELE 5 kg i uke 29 osv....Da synes de det er mye!?

Jeg er i uke 31 og vekta har steget jevnt og trutt, er ganske innaktiv ift vanlig, da jeg har mye bekkensmerter.

Nå viser vekta ca 17 kg i pluss.... vanskelig å si for jeg har til tider mye vann i kroppen, og vekta viser en variasjon på over 4 kg fra morniongen til kvelden, da jeg er stinn, opphovnet og kjenner at vannet presser på.

Har ingen illusjoner om at vekta stopper enda, så her får vi bare kose oss og gi litt F, tror jeg.:-) Har over 9 uker igjen, så vi får se hvor vi ender....

Skrevet

Jeg tror nok legen sier ifra når vekta blir faretruende høy. Og det er jo så individuelt, fra person til person.

Her hos meg har kollegaene mine allerede begynt å bekymre seg, på mine vegne. "Tenk at du har 3 måneder igjen!!" De synes visst at jeg ser sprengferdig ut allerede og lurer fælt på hvordan jeg kommer til å se ut om enda 3 måneder til. Og i helga da vi var ute og gikk tur lurte en nabo på om jeg ventet tvillinger.... Eh, nei! :-/

Synes ikke selv at jeg er så veldig tjukk, til å være gravid. Det meste legger seg på magen her nå. (Gikk opp litt i pupper og hofter bare helt i starten.) Er i uke 29 og veier 13-14 kg pluss nå. Jeg har mentalt forberedt meg på 20 kg til slutt. Så slik sett er det ingen krise, foreløpig. Skal nok tåle mer enn 20 også, så lenge det kommer helt mot slutten.

Det får liksom veie det det veier, det å få barn.

(Men j*****vlig upraktisk må jeg jo innrømme at det er...)

Hold ut! Det er SÅ verdt det, til slutt! :-)

Skrevet

Jeg vil hive meg på denne tråden... skal heller ikke si noen ting om di som ikke legger på seg.

Jeg var i 1ste sv.skap "undervektig" så da la jeg på meg 25kilo. Jeg er ikke lengre enn 19+4 men her har det kommet 8kg til nå, selv om jeg er mye mer bevisst på inntak av fast & flytende føde denne gang. Har en fysisk aktiv jobb heeeele dagen, men kroppen min liker å samle på alt som kommer inn i den....spessielt vann, kroppen min elsker vann ansamling. Drikker litervis om dagen, men tisser bare cl :/ Men hver sin kropp kjører sitt løp. Husker også at ALLE (tom di som ikke hadde barn) skulle fortelle meg at jeg måtte amme som bare det, for det var en real slankekur. NOT 4 MY BODY, jeg fullamma i 6mnd og halv amma i 4 mnd etter det. Men men....

Skrevet

Og her er enda en som har lagt på seg noen gode kilo... Jeg er nå i uke 27 og har lagt på meg 13 kilo.. Jeg føler selv at jeg ikke har noe stort behov for noe ekstra mat og har stortsett veldig lyst på frukt.

Jeg tror det er mer vanlig å legge på seg litt ekstra enn dem som ligger akkurat på den "riktige" vektøkningen. og så lenge ikke jordmor eller lege har sagt noen ting på det, så koser jeg meg med hver kilo og tenker bare at barnet vokser og har det bra i magen :)

Det er jo faktisk bare å trene dem bort igjen når barnet kommer ut :)

Skrevet

Er også i uke 28 og har lagt på meg 20 kg.

Kan trøste deg med at dette er min nr 2, og i forrige svangerskap gikk jeg opp 40kg(fra 52 kg-92kg) , men alt raste av igjen på under et år :)

Satser på at det går like lett av denne gangen... Vanskelig å holde en sunn linje når påskemarsipanen er på halv pris ;)

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har gått opp 12 kg, mer enn siste svangerskap da gikk jeg opp 11 kg. Det første svangerskapet gikk jeg opp 20 kg. Tre mnd igjen og ja det vipper mot 20 kg denne gangen tror jeg.

Vekten er individuell, så lenge vi spiser sundt er det vel ingen fare, ja og det er lov å kose seg:-9

Skrevet

Hei alle sammen!!

Jeg vil også være med her...er 28+2 og vekta viser + 14 kg.., jaja tenker jeg , den har steget jevnt og trutt siden dag en. Og siden jeg er ganske lav (162cm) ser jeg ut som en middels stor flodhest...Men har ikke så dårlig samvittighet, i svangerskapet har matlysten vært god hele tiden, ikke hatt noen form for kvalme, og heller ikke noe kick på usunne ting. Så har vel bare spist litt mer enn ellers, men tenker at kroppen og mimi trenger det. Så får vi amme det vi er gode for og trene masse når babyen er ute, har heldigvis fødsel i juli, så denne bikinisesongen utgår uansett:-)

Satser på å være tilbake til mine valige 55kg til neste sommer!!!!

Kos dere med magene den lille tiden som er igjen,jenter!!!

Skrevet

Det er veldig mange stolte innlegg her om de som har lagt seg 5 kg i úke 25 ja...

Sist gikk jeg opp 18 kg, nå er jeg i uke 28 og har gått opp 15 allerede. Så blir nok en god del mer denne gangen:-(

Blir lite bevegelse pga rygg og bekken som krangler og jeg er sulten konstant. Ikke er jeg særlig flink til å droppe det søte heller.... er egentlig flink til å spise sunt ellers. Men, men. Vi får gjøre en innsats fra september;-)

Sist hadde jeg gått ned 12 kg etter 1 uke, så da var det mye vann. Resten ble jeg kvitt etter 3 mnd ca. Utenom de siste 2 kg som aldri ville av...

Og til mitt forsvar, leser så mye om at høy vektoppgang gir store barn... frøkna vår veide 2845g og var født til termin;-)

Skrevet

Det med vektøkning er så rart! sist jeg var gravid la jeg på meg 12 kilo hele svangerskapet og spiste masse kake og pølser, brus og you name it! Men denne gangen, ja denne gangen har jeg bare spist sundt, ikke noe brus, sukker pølse eller kake. Og har allerede lagt på meg 18 kilo! Er i uke 27, snart 28.. Hva skjer med kroppen min???? (-;

Skrevet

Jeg kan skryte på meg hele 30kg i første svangerskap...

Kos deg med magen og tenk heller på hvor fantastisk kroppen din er som kan skape et helt nytt liv, som bor inni den flotte struttene magen.

Nå er jeg igang med nr 2.. men det blir ikke like mange kg denne gangen tror jeg.

Godt ikke alle her inne er sylflider med en liten kul på midten!!

Skrevet

Tillegg fra meg og, guttunge var ikke mer enn 3172g 48cm.... så jeg er med å avkrefte myten om mange kg store barn :o)

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 23 kg. Underveis fikk jeg et velment råd fra sykepleieren til legen min: hun anbefalte meg å drikke vann istedenfor brus hvis jeg våknet om natten og var tørst... (Jeg drikker aldri noen gang brus - liker det ikke!) MEN da jeg begynte å jobbe 7 mnd etter fødsel hadde jeg mistet all ekstravekten, uten å anstrenge meg nevneverdig for det. Gå tur hver dag, gjør ærend til fots, spis kaker og godteri bare på lørdag, så tenker jeg det ordner seg av seg selv!

Skrevet

Er 19+4 og har lagt på meg 11 kg. Og flere skal det nok bli :) Litt undervektig fra før, men jeg gråter uansett ikke over noen ekstra kilo utover "det normale". Jeg regner med en slutt-vektoppgang på 25+kg ved termin hvertfall :)

Jeg signerer også at fødselsvekt hos babyen ikke nødvendigvis har noen sammenheng med mors vekt i svangerskapet. Jeg gikk opp 22kg med førstemann og han var 2840g + 48cm... Så det så, jordmor! :S

Skrevet

Så bra at det er andre her inne med matlyst :-) Sist svangerskap la jeg på meg 25 kg!!! Gikk ned 20 av disse før jeg er nå på an igjen med en liten prins i magen ♥ Så med 5 for mye i utgangspunktet har jeg nå i uke 19, snart 20 gått opp nesten 5 kg....håper jeg klarer å holde meg til rundt 15 kg totalt denne gang...faktisk en hel del slit å få dem av etterpå...amming hjalp ikke på denne dama...

Skrevet

Jeg signerer også dette innlegget!! Er 28 uker idag og har så langt lagt på meg 10kg. Veide litt ekstra før jeg ble gravid (ca 79kg og 175cm høy) så trodde egentlig at jeg ikke skulle gå såå fort opp i vekt. Dette er min andre graviditet og med førstemann gikk jeg opp rundt 20kg (turde ikke veie meg på slutten i frykt for å se ett tall høyere enn 100kg!).

Dette svangerskapet var jeg i mye bedre fysisk form før jeg ble gravid men ca 16 uker på vei fikk jeg skikkelig vond bekkenløsning og jeg er nå 100% sm og kan ikke være i noe fysisk aktivitet. Er nok å ha 2åringen min en ettermiddag..

Når d gjelder spising så spiser jeg ikke såå usunt, noe blir d jo selvfølgelig da. Er veldig glad i jordbær og fløte så blir litt av det + en sjokolade i ny og ne.. Ellers er d ikke så mye verre enn det!

Når storebror ble født gikk d bare 10 dager før jeg var inne i strech dongeribuksene mine igjen og etter ca 3 mnd var jeg nede i startvekta mi igjen. Satser på at d blir like greit denne ganga. Har blitt bitt av syklingbasillen så håper og regner med at kiloene går fort av denne ganga også! Ellers hjelper d å amme og gå trilleturer! Bare greit å kunne unne seg litt ekstra nå som en er gravid og ting kan være litt kjipe, så har ikke dårlig samvittighet for å gå opp en del i vekt. Det som er litt kjipt er at jeg har klart å spjære 3 BUKSER i rompa allerede!!!! He he he he!!

Skrevet

Signerer her jeg også. Er 18+1 i dag og gått opp 7 kg. Er stortsett bare magen og litt over lårene. Håper vekta stabiliserer seg litt før den begyner å øke i gjen:)

Skrevet

Åååååhh, jenter, dere er bare helt fantastiske!!!!!

Takk, takk, takk, for signaturer og morsom og varm lesning en tirsdagkveld:D

Som; kollegaer som bekymrer seg for at det er "lenge" igjen, uemotståelig påskegodt på halv pris, bukser som sprekker mm mm, ha,ha det er underbart! - nå fikk jeg meg mange gode skratt i tillegg til støtte og ny tro på kroppen min!

Dere er toppen!! :D takk.

Skrevet

For en fantastisk tråd !! :-) Jeg slenger meg på her også, har lagt på meg 15 herlige kilo og er i uke 29, så bikker nok 20 kilo og vel så det jeg også :0)

Jo mer jeg fokuserer på sunn mat jo mer usunn mat får jeg lysst på så det har jeg slått fra meg. Erfaringsmessig er det så mye jeg ikke kan spise mens jeg ammer (spesielt sjokolade) at jeg koser meg nå mens jeg kan !! ;0) Og som dere skriver damer så skal vi jo ut å trille masse så kiloene kommer til å sprette av !! ( I wish :0) hehe

Som min jordmor sier så syns hun at vi ikke skal fokusere så mye på vekt så lenge det ikke er store avvik.

Vi er så fine att :-)

Ha en flott kveld !

Skrevet

Halleluja, its not just me!! :) Jeg er 30 uker på vei og har fått på meg snart 14 kg!! Jeg veide 57 kg før jeg ble gravid, og "bestemte" meg for å ikke bikke 70 kg.. Hahaha, nå er jeg på 72 kg snart.. Mye vann i kroppen, og valker på lår og armer. Hendene mine har bildekk :P Men den gode nyheten er at det (forhåpentligvis) renner av meg etter fødselene. Alle spark og bevegelser fra den lille prinsessen gjør alt sammen verdt det:) Jeg spiser ikke mye usunn mat, men må jo ty til litt sjokolade når lysten bare ikke vil gi seg (A). Vi skal kose oss (på et fornuftig nivå) og nyte graviditeten :)

Vi er fine uansett!! :)

Skrevet

Hurra, for en herlig tråd!!! :-)

Jeg er i uke 27+4. Hadde ivf, og med hormonbehandlingen kom det 7 kilo på. Deretter har det kommet 8 kilo til!! Alt i alt 15 kilo!!! Er 170 cm høy, og begynte på 65 kilo.

Har egentlig kapitulert ang vekt, men her om dagen fikk jeg en herlig kommentar av en mannlig kollega: "for en MATRONE du har blitt". Og en annen sa: "hva har skjedd med deg a, du som pleide å være så slank og fin"!! ".. -så da kjøpte jeg en stooor melkesjokolade, dro hjem, sto foran speilet, gråt og trøstespiste :-)

Ellers har jeg også spjælet 3 bukser...eller rettere sagt 3 TIGHTS!! haha..skal ikke være mulig!!

Angående vektøkning og størrelse på babyen.. Var på 3d ultralyd i går, og fikk da estimert termin-vekt 3000-3500 gram. Så ingen sammenheng her.. :-)

Vi får stå på fra september.. - og nå bare glede oss over de vakre som bor i magene våre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...