Gå til innhold

Dere med barn i barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen spesiell tid barna MÅ være i barnehage innen?

Tenkte ved levering, når jeg begynner feks kl 12.00, må barna være levrt feks innen kl 9? Hvordan er det i deres barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan levere og hente akkurat når vi vil.

Men forsøker å altid ha de der rundt 9 uansett når jeg begynner.

Skrevet

i barnehagen jeg jober har vi ingen kjerne tid men personalet setter pris på å få vite hvis barnet leveres sent. feks etter di. da dagens aktiviteter som turer ol gjerne er i gang til da.

mine barn går i bhg med kjerne tid fra 9 -14 men vi kan levere senere og hente tidligere hvis vi gir beskjed. men da ikke dette som en fast greie.

Skrevet

I barnehagen vi bruker er det kjernetid fra 9.30 til 14.00. I disse timene er det aktiviteter, turer, måltider osv. Så om barnet kommer senere enn halv ti vil de gjerne ha beskjed på forhånd, litt kjedelig om de stikker en tur i skogen også kommer du til tom barnehage klokka elleve..

Det kan også være litt kjedelig for barnet å komme midt i en planlagt formingsaktivitet, om det er maling eller bollebaking er det ofte greit å være med fra begynnelsen.

Skrevet

akkurat sånn har vi det i vår barnehage også..

Skrevet

Ok, har nettop fått beskjed om at jeg må jobbe sene kvelder til 20 VELDIG ofte og hvis man må lever innen feks 9 så ser jeg jo aldri jenta mi mer. :( Så til jeg får en annen jobb må jeg bare levere henne senere.

HI

Skrevet

Vi har fått beskjed at de helst vil ha de der før 0930 pga kjerne tida! Men levere han t 8 uansett da de spiser frokost da! Får havregrynsgrøt hver morgen!

Skrevet

kjernetid i barnehager er ca 10-14,det er da de finner på ting,drar på turer osv

se ann barnet ditt litt.noen barn kommer ikke inn i leken så lett om de kommer for sent,fordi leken blir etablert ganske tidlig på dagen

Skrevet

Hos oss er det kjernetid fra 10.00 - 14.00 for småbarnsavdelingene, og 9.00 - 15.00 for de store to dager i uken (da drar de på litt lengre turer).

Jeg KAN selvfølgelig levere senere enn kjernetiden, men jeg risikerer da at de f.eks er på fisketur, øytur, på en av de tre utebasene, i skogen, osv, osv.. Litt kjedelig for barna også, å ikke få være med på samlinger og diverse moro de driver med.

Skrevet

Vi har kjernetid fra 09 til 14, men foreldre kan gjerne levere utenom dette hvis de lnsker det.

Vi ser imidlertid at det er litt problematisk for de barna som kommer midt i samling eller formingsaktiviteter. da er det vanskelig å komme inn i aktiviteten, og det er også litt forstyrrende for resten av barnegruppa (spesielt med de som kommer midt i samling). Da er det faktisk bedre å komme f.eks til lunch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...