Gå til innhold

Lar dere virkelig mor/svigermor manipulere dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt når jeg leser at mor vil treffe barnebarn samme dag. Trill babyen ned.. Eller at svigermor SKAL være med på fødsel (i følge henne selv)

Hva med å si KLART i fra, og ikke bruke tid og energi på å diskutere. Blir helt oppgitt over hvor mange tafatte mennesker det er...

Jeg hadde ikke brukt en kalori på å diskutere det en gang. For det er ikke noe å diskutere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, de prøver seg ikke en gang. :) Tror jeg hadde fått sjokk om de hadde kommet med noen hårreisende forslag også, da de er oppegående hyggelige damer begge to, men det hadde vært nyttesløst uansett, jeg sier bare nei jeg. :)

Skrevet

Ingen manipulerer meg! Men hun har prøvd, jeg satte henne på plass og hun tør ikke mer. Etter 9 år vet jeg veldig godt hvor jeg har henne.

Skrevet

Helt enig! Nå har jeg heldigvis en helt normal familie som vet hvor grensene går, men jeg sier selvfølgelig fra om de gjør noe jeg ikke liker (feks gi vaffel til minsten på 7 mndr.....de vet vel ikke bedre).

Skaff dere ryggrad, jenter!

Skrevet

Nei, jeg bruker svigermor til å manipulere mannen min jeg. :) Hehe! :)

Skrevet

har ikke svigermor :D

mamma hjelper meg så mye jeg vil, og jeg har sakt at jeg vil at hun skal være på gangen når ungen kommer (skal ha ei venninne med).

og pappas kone bor i en annen by så er trygg for ho :D:D

*bortskjemt*

Skrevet

har ikke noen svigermor lenger men godtok ikke dritt fra henne da hun levde.

jeg har en noget manipulerende mor og hun herser rundt med mine søsken meg har hun gitt opp jeg lar meg ikke herse med. men så gjør jeg meg ikke avhengig av henne slik mine søsken gjør ved å låne penger ol hele tiden. noe hun er god til å bruke mot dem ved en hvær anledning. jeg syntes hun blander seg for mye og at hun må inse at hun skal leve sitt eget liv og ikke alle andres. hun er ikke interesert i å være bestemor til noens barn men tror at hun har rett til å utaleseg om foreldrenes opdragelses kompetanse. og det gidder jeg ikke å finne meg i når hun ikke vil bruke tid på egne barnebarn. det er ikke snakk om at noen av barnebarna hennes oppdras dårlig men bare anderledes enn det hun gjorde. altså de får lov å spille tv spill og det liker hun ikke. hehe at min mann er overvektig tror hun også at hun har noe hun skulle sakt om og maser i det uendelige om hvordan jeg skal sørge for å endre hans livfstil,som om jeg ikke har prøvd. men likevel så er det jo hans valg å spise en sjokolade når han ikke burde. jeg lukker ørene for dette og har ved flere andledninger bedt henne reise hjem om hun ikke har noe hyggelig og komme med. og ja hun har måttet rese en del ganger. hun besøker oss max 3 ganger i året resten er hun ute og reiser. vi besøker når det er mulig. for å holde kontakt. men jeg gidder ikke ha det maset og det vet hun men mine søsken har det maset mye mer en jeg.

Skrevet

jeg har en svigermor som er manupulerende deluxe.....får hun ikke viljen så trykker hun på de rette knappene så sønnen min får dårlig samvittighet.... og jeg....

en gang sa jeg min mening. (er ufør og var høygravid) herregud hun skjelt meg ut i 1 time i tlf...sa jeg var en dårlig kone som nektet min mann å reise til henne da og da....herregud har da ikke sagt elelr gjort det. men syntes det varr forlangende dårlig gjort å få mannen min opp til henne alene denne tiden bare pga en jævla gressplen !!

hun har god helse og er velsående. klipper gresset alene når vi er der TIL OG MED . reiser verden rundt når hun ønsker om trent. så hun kan jo ikke klage.

Skrevet

jeg 13:21

ps ikke lett å si henne imot...blir så motløs...vil jo ikke være uvenner med noen heller...

Skrevet

hahaha anonym 12.41.. Samme som jeg gjør det :)

Men ellers så er svigermor et veldig oppegående menneske som vet når hun tråkker over streken (som regel)

Skrevet

da er du heldig !! ;)

Skrevet

Min sviger mor er ei dame som det kan fort bli for mye av. Hun er høytsnakkende, masete, ivrig og seg selv. Hun kan fort vri om ting til det negative, og hun husker alt det negative som er blitt sagt og ingenting positivt...

Men hun er også utrolig herlig, og kjempesnill! Hun tar godt vare på oss alle og er der..

Det kan bli for mye av henne som det kan bli med ALLE..

Men å manipulere, nei det gjør hun ikke :)

Skrevet

nei nei. svigers får ikke styre mitt liv. men hun er veldig flink til å tvinne sønnen sin rundt fingeren. jeg ble så sint på henne en gang så etter det så tør hun ikke med meg:))

men mannen min hjelper henne så fort han kan.. hun bor jo også 3 minutter unna i bil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...