Gå til innhold

Sydenferie uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er "så heldig" at jeg deler barna 50/50 med barnefar, og min samboer og jeg ønsker å ha sydenferie uten barn, men sammen med et annet vennepar. Men alle vi kjenner har småbarn uten mulighet til å ha barnevakt, barna våre er 14 og 12.

Ser ut som om sydenturene må vente 4-5 år, til de har fløyet ut av redet.

Hvordan gjør dere det når dere reiser på ferier uten barn?

Dere som alltid reiser med barn ELLER synes det er egoistisk å reise uten barna behøver ikke å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke bare dere to dra da?

Høres himmelsk deilig ut.

Skrevet

Jo, vi kan dra bare oss også, noe vi har gjort før. Men denne gangen kunne vi tenke oss å være 2 vennepar.

Skrevet

Så lenge dere ikke har venner som er i samme livssituasjon som dere må dere nok nøye dere med en kjærestetur bare dere to ;)

Det er ikke så vanlig å ha barnevakt for å reise på ferie, det er jo en familieaktivitet!

Men hva med en liten weekendtur da? Det er mange som plasserer barna hos besteforeldre f.eks to netter og tilbringer de på hotell. Da kunne kanskje du og mannen ta dere en uke også kommer vennene deres i helga? Mest vanlig å ta sånne ferier i en storby ikke så langt unna, men det finner dere kanskje ut av...

Skrevet

her i huset passer farmor mini og han har bare 5 mnd når vi reiser i 2 dager når mamma og pappa skal til riga. Blir sikkert halshugd her nå for jeg er så jævla egoistisk og reiser uten han og lar fæle farmor passe han såååååååååå lenge.

Skrevet

Jeg og min mann dro på 1 ukes kjæresteferie (til der vi hadde vært på bryllupsreise) når poden var 1 år og 10 måneder. Kun fokus på oss to, med middager, vin, spa og strandkos. Vår lille jente storkoste seg hjemme og så ikke ut til å fått noen varig skade av å ha vært borte fra oss 1 uke.. :)

Men jeg må innrømme at JEG syntes det var helt fryktelig å være uten henne.. Jeg hadde ikke vært borte fra henne mer enn maks 2 dager før det. På vei hjem lovet jeg meg selv at jeg ALDRI skulle dra på 1 ukes ferietur så lenge jeg hadde så små barn. Men når barna våre er (i vårt tilfelle 10 og 14) vil jeg ikke nøle med å la de være en uke hos f.eks besteforeldre. Jeg husker selv hvor gøy jeg syntes det var.

En kjæresteferie er jo en invistering i parforholdet, og det er jo også positivt for barna.

Skrevet

Jeg hadde aldri reist uten barna mine før de var ganske så store, så skjønner vennene dine:)

Reis alene!! Høres jo sååå deilig ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...