Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 hei vi bor i stavanger og svigermor bor i trondhjem. hun har en sønn i kristiansund (sønnen har flere brødre her også) og en datter på Hamar. kan svigermor forlange at sønnen hennes som bor med meg i stavanger skal komme helt til trondhjem for å flytte møblene hennes fra et hus til et annet (i trondhjem. husene er ikke så langt fra hverandre). er ikke det største lasset i forhold til det vi har hatt her i stavanger uten stort hjelp.... vi er ufør og mannen min ha ikke den beste ryggen heller... kan ikke sønnen hennes i kristiansund og dattera på hamar hjelpe ? de er ikke uføre samt de bor nærmere ?? eller er jeg urimelig ? ps mannen min sa til svigermor om ikke de andre kunne hjelpe...så sier hun "sånn kjenner ikke jeg deg".... nei kanskje sønnen din er mer voksen nå liksom og han bor veeeeeldig mange timer unna....! jaja...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 svigermor kan ikke folange noe som helst, men hun kan gjøre livet surt og gi dårlig samvittighet. Hva om dere selv snakker med søsknene og forklarer hvilken vanskelig situasjon har kommet i, så kanskje de vil tilby seg å hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Nei, så lenge han er myndig (det er han jo), kan hun ikke forlange noe som helst av noe slag.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Hun kan gjøre som andre i den situasjonen gjør, nemlig å la et flyttebyrå gjøre jobben. Og har hun ikke råd til det, burde hun ikke ha flyttet. Slike utgifter er noe man må ta med i beregningen. Det hun burde gjøre hvis dere/han svarer ja, er å betale reise/kost/losji for dere/han som takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 nei det kan hun ikke forlange, men han kan jo foreslå at han kan hjelpe litt når han er bortom neste gang. men at han ikke kan ta de tunge tingene fordi han tross alt er ufør. men han kan da foreslå at kansje han kan snakke med noen av de andre søskenene om de også kan ta en tur og hjelpe. så det blir ordnet. da kan hun ikke være sur overfro han fordi han har vist vilje til å hjelpe men også har gitt beskjed om at det ikke passer nå og han har minnet henne på sin situasjon med tanke på at han er ufør.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Kan hun ikke få noen hun kjenner der hun faktisk bor til og hjelpe henne da?? Sønner av venninner eller noe, naboer eller rett og slett få hjelp av et flyttebyrå. Uansett blir det dyrere for henne og betale tur/retur med fly opp til Trondheim for og flytte noen møbler enn og betale noen der hun bor til og gjøre det. Å nei din svigermor kan ikke forlange noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Hun kan selvfølgelig ikke forlange noenting. Men det er jo tydelig at hun forventer denne typen hjelp. Hva som er årsaken til det vet ikke jeg, enten er hun en liten tyrann ellers så har mannen din skjemt henne bort ved å komme løpende hver gang hun gir han et vink tidligere. Han kan absolutt vise vilje til å ville hjelpe til, tilby seg å hjelpe henne finne noen som kan ta i et tak til en grei pris, snakke med broren sin osv. Det vil nok lønne seg i det lange løp, synes dette er en liten bagatell det ikke er verdt å bli uvenner med svigermor for, så jeg ville anbefale å stryke litt med hårene og hjelpe så godt han kan uten å reise dit.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 ok da er det ikke meg som reagerer her bare.... den ene broren skulle hjelpe til med flyttinga. trenger ikke være en hel haug!... vi var 3 personer her nede som er uføre som flyttet...og de er 2 IKKE uføre....det burde dem klare... i tillegg syntes jeg også noen hun jobber med kunne ha hjulpet henne i så fall. om ikke naboer....hun har godt med penger. hun betaler gledelig flybillett til mannen min opp og ned hun !! ..... hun har råd til flyttebyrå da hun er velstående. ps jeg tror det kan ha noe med at mannen min har skjemt bort svigermor for når han avviser at vi ikke kan reise i sommer eller jula opp der så blir hun sur.....ps vi har reist der opp hvert år vi har vært sammen. til og med opp til 2 ganger året med 2-3 uker hver gang.... hun har ikke vært mer en to ganger på totalt 5 dager !... hun kan ikke klage over å se barnebarnet i hvertfall..... mener jeg da... noe hun klager over...tror det er en unnskyldning for å se sønnen sin jeg... ps i fjord måtte han opp til trondhjem for å klippe plenen og male huset ! herreguuud.... og hver gang vi er oppe hjelper han henne så det jooomer så hjelp for hun masse av når vi har vært på ferie der ... hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 ps dattera i hamar skulle hjelpe til denne uka i tillegg til sønnen i kristiansund som kommer en annen uke.... hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Selvfølglig kan hun ikke forlange. Men jeg synes nå at det er greit om hun spør dere om hjelp. Ingen av dere jobber - noe kanskje de andre barna hennes gjør? Dere har dermed kanskje mer ledig tid til å hjelpe henne. Jeg synes det er mye greiere at hun spør dere om hjelp enn at hun skal spørre kolleger eller naboer. Du sier jo ikke noe om hvorfor dere begge er uføre, men selv om mannen din har en lei rygg, så er det vel endel flytting han kan hjelpe til med uansett? Dere greide jo tydeligvis å bidra da dere flyttet selv (selv med dårlig rydd), så hvorfor skal dere ikke kunne hjelpe hans mor?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 ps vi måtte da eieren skulle selge leiligheten vi bodde i.... vi er jo ikke ufør for ingenting heller. å reise langt tar på. hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Selvfølgelig kan hun ikke forlange det, men det kan jo være mer naturlig å spørre han som ikke er i jobb. Ettersom han kunne flytte deres møbler regner hun vel med at ryggen hans er bra nok. Jeg synes i hvertfal det måtte være naturlig å regne med at den som ikke var i jobb hadde best tid og kansje til og med hadde godt av å komme seg ut og gjøre noe nyttig.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 det er klart..noe sant det, men syntes det er dårlig å "forlange" det liksom..at det er en selvfølge.. når det er så mange i hennes nettverk oppover der likevel.... hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 reisen med fly fra stavanger til trondheim tar under 2 timer. SÅÅÅÅ lang reise er det da ikke:)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #15 Skrevet 3. mai 2011 nei det er jo ikke langt. er jo litt prinsippet i tillegg å hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå