flypapir Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Her har vi arvet mye gammelt, både av servicer, ulike typer glass osv. Mye er jo fint, men mye er også ting jeg vet vi aldri kommer til å bruke. Mye er også ukomplette sett. Verdien på disse tingene aner jeg ikke... Jeg må innrømme at jeg har lyst til å kvitte meg med en del av tingene, men har ikke helt hjerte til det. Dette er jo gamle ting, og det kan jo være at ungene mine en dag vil ha det?! Vet også at det har hatt verdi for de vi har arvet det fra. Foreløpig tar det derfor opp plass i skapene. Hva gjør dere med slike ting? Tar dere vare på alt? På noe? Kaster dere/gir dere bort f.eks fine glass som man kun har 5-6stk av? Er dessuten begrenset hvor mange shotglass med gullstriper ol som man trenger.
Gjest amandine Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Gir bort det jeg ikke vil ha selv, og tenker det er best at tingene er hos noen som vet å sette pris på dem! Det synes jeg heller ikke er utakknemlig om du vil, i forhold til dem du har fått det fra, men heller respektfullt, da du sørger for at ting de har satt pris på blir verdsatt og ikke gjemt bort.
flypapir Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2011 Uff, jeg skulle gjerne gjort det og har gjort det med en del. Men jeg har ikke hjerte til å gi bort et (grusomt) fruktservice som svigermor har gitt oss. Disse stammer fra hennes mor som døde da hun var lita jente. Affeksjonsverdien for henne er jo enorm og hun ønsker så gjerne at vi skal ha det (og en del annet). Jeg forstår henne jo så godt også, men vet jo at jeg aldri kommer til å bruke det. (Mannen bryr seg ikke om slike ting, derfor blir ikke han nevnt )
PeppaPig Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Her gir vi bort det vi ikke selv vil ha (eller selger det dersom det er verdt en god del penger) Bedre at andre får nytte av de enn at de bare samler støv i skapene hjemme hos meg.
___ Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har tatt vare på det meste vi har arvet, men det er også stort sett ting jeg liker. Om det ikke er så mange av hvert glass ol er ike så farlig. Ofte er vi jo ikke mer enn to som skal bruke det. Arver vi ting vi ikke liker spør vi i hvertfal bestandig de andre arvingene om de er interesert i tingen før vi kater, gir bort eller selger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå