Gå til innhold

Overreagerer jeg eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å løfte en 6 uker gammel baby etter hendene? Svigermor gjorde dette og jeg sa at det fikk hun ikke lov til å gjøre igjen.. Hun mente at det ikke var farlig så lenge ungen også bruker sin egen styrke når hun holder han oppe etter hendene, og at dette vil føre til at ungen blir sterkere. Jeg har aldri sett noen andre gjøre dette med så små barn og synes derfor at det er litt merkelig og kanskje ikke så bra for babyen. Hva synes dere andre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er for tidlig. Babyen trenger ikke å trenes heller.

Skrevet

sånn som helsesøstra gjør på kontrollen, eller løftet hun ungen helt opp? Er jo lett å både forstrekke leddband og få skuldrene ut av ledd, så hun bør ikke gjøre det nei. Med mindre hun er helsesøster/lege.

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Er jo så vidt hodet har begynt å "sitte fast" jo...

Skrevet

Jeg gjør det med min, men han er 4mndr nå, og ler av det som han oppfatter som en lek. Letter bare litt på han, og er kjempeforsiktig.

Skrevet

Nei hun løfta han ganske høyt opp etter hendene slik at føttene hans ikke nådde ned til underlaget. Vet ikke hvor mange ganger hun har gjort det før, men etter dette har hun ikke gjort det mens jeg har sett det iallefall. Jeg synes det er for tidlig, hun er ikke helt enig og barnefar har ihvertfall ikke peiling og refererer bare til hva hun har sagt.

Dette er hennes første barnebarn og hun har ikke hatt mye med spedbarn å gjøre på ca. 25 år, mens jeg har 7 tantebarn og er ganske vant til barn fra 0 til 10 år. Kan jo hende at dette var vanlig når hun hadde småbarn, men tviler egentlig på det.

HI

Skrevet

Ikke la henne være alene med barnet!!!

Skrevet

Heheh det blir kanskje litt drøyt, hun er jo ikke helt retard heller, bare litt gammel og uvant :)

Men joda følger litt med ja :)

HI

Skrevet

Det er ikke henne barnevernet kommer etter om barnet får armene ut av ledd eller leddband slites. Lykke til med det.

Skrevet

vet om flere som gjør det, men da via lek og ikke så høy. det vil si, barnet ligger på rygg og blir så vidt løftet på etter armene. men slik som det har blitt sakt her så henger jo ungen etter armene, og det er jo vondt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...