Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hei! Jeg holder på med en oppgave der jeg har tatt for meg fattigdom i norge, da i hovedsak aleneforsørgere og barnefamilier der barna står i fokus. Men når det kommer til hjelp til selvhjelp står jeg litt fast. Lurer da på om dere som kanskje ikke har så god økonomi, sliter med gjeld etc. har noen tanker om hva som kunne ha blitt gjort for å kanskje få en litt lettere hverdag? Jeg tenker da på tiltak som lokalmiljøet kan dra i gang, med eller uten hjelp fra staten. Som eksempel utvidet nettverk hvor feks en kan arve klær og dermed spare endel utgifter på det, organisere aktiviteter som ikke koster noe å delta på etc. Blir veldig glad for å høre om hva som kan bidra til å lette din hverdag.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 I min kommune har vi en Frivilligsentral hvor man kan få gratis barnevakt og hjelp til å holde hage og bolig utendørs velholdt. Jeg er ikke alenemor, men kjenner mange som har tatt imot dette tilbudet. Det er vel dugnadsånden som må på bane igjen for å hjelpe hverandre. Nå det er sagt så er det ikke alltid lokalmiljøet som skal hjelpe. Alenemødre kan hjelpe hverandre selv ved å sitte barnevakt for hverandres barn. Det er ikke bare økonomi som kan plage, men også et dårlig sosialt nettverk om man er alene. Så et samhold er kanskje verdt å nevne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå