Gå til innhold

Hmm, var og målte str på lille i magen og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

her inne på "din side"står det at lille skal være ca.2250 gram, men hun ble målt til nesten 3000 gram. Har 5 uker igjen til termin, hvor stor bør jeg regne med at hun kan være når hun kommer ut da? Noen som vet? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vell jeg fikk beskjed om at jeg kom til å få en stor unge, det var i uke 33....MEN jeg fikk en liten baby på 3200:) er jo helt gjennomsnittlig;)så ikke stol FOR mye på de målingene, er maaaaange som har målt feil!;)

Skrevet

Gikk du til termin da? :-)

Skrevet

fikk 5 dager før termin:)

Skrevet

De legger på seg 200-250 gram i uka siste fire ukene i magen, så du må nok regne med å legge til en drøy kilo.

Men en størrelsesestimering er ikke 100% riktig da, de kan ta ganske mye feil. Har hørt om tilfeller hvor de har målt over en kilo feil på ultralyden.

Hos meg har estimeringen stemt nesten på grammet, så de kan ha helt rett også. Du må nok bare vente å se ;)

Heldigvis produserer vi sjeldent barn som er for store for oss å føde, så det går helst bra uansett.

Lykke til!

Skrevet

Okei :-) Får håpe lille ikke blir ALT for stor, selv er jo veldig liten og bare 1.56 over bakken :P

Skrevet

Her på dinbaby/barnimagen er så er målene helt rare og altfor lave.

Jeg hadde risikosvangerskap og gikk annenhver uke til UL på sykehuset, hvor babyen ble beskuet og målt.

Målene stemte på en prikk. De siste ukene la han på seg 300 gram i uka. Uka før jeg fødte var babyen 3300 (37) og ved fødsel en uke etterpå var han 3600 (38). Til termin regnet de med at han ville være 4200 hvis han holdt kurven. Heldigvis for meg fødte jeg to uker før :P

Skrevet

Gutten min ble målt til å veie 3600 to dager før fødsel, dette var på føden.

Han veide 4400g.

Så dette stoler jeg lite på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...