Gå til innhold

jobb..


desemberbarn-11-

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til dere damer.. Er 10-5 uker i dag og sliter med at jeg er dødssliten og har vondt i hofta/bekkenet.. Hva bør en si til jobb når en er hjemme fra jobb en dag? Har ingen lyst til å fortelle til jobb at jeg er gravid, da jeg ikke har fått kontrakten for neste årsvikariat.. Skal til legen straks og spørre han også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei :)

 

Arbeidsgiver har ikke krav på å vite hvorfor du er hjemme enten det er med egenmelding eller sykemelding.

 

Jeg var selv sykemeldt rundt den tiden og da sa jeg at jeg hadde influensa, sant ska lsies så hadde jeg influensalignende sykdom, men fikk forlenget den sykemeldingen pga kvalme :)

 

Nå er jeg snart 13 uker på vei og er 50% sykemeldt pga at formen fortsatt ikke er på topp. Har sagt det til arbeidsgiver at det er pga graviditet nå siden jeg er over den kritiske perioden, og sjefen har godtatt det på en imøtekommende måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med bekkenløsning og 50% sykemeldt i 2 uka, foreløpig...

Endte også opp med å fortelle det til ass. rektor der jeg jobber. Ble mottatt med gratulasjoner og klem. Og en lovnad om at den stillingen som er tiltenkt meg ffra 1 aug. kommer jeg fortsatt til å få. :D Ble kjempe glad, begynte å gråte foran henne. Dette har tært skikkelig på meg siden vi fant ut at vi var gravid..

Ble plutselig 50 kg lettere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordner seg for deg :)

 

Forståelsesfulle arbeidsgivere er kjempe!

Nå har du en bekymring mindre å tenke på.

 

Masse lykke til videre men graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det på jobb denne uken at jeg var gravid, og sjefen gratulerte. Tre dager senere presset han meg til å skrive under på et dokument som høyst sannsynlig gjør at jeg får sparken. Jeg er knust og sint:( har kontaktet de der jeg er organisert, og de har kontaktet advokat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...