Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Spiser litt, to ganger om dagen. Får ikke i meg noe mer. Hva kan skje ?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Lurer jeg også på. Spiser som oftest ikke før i tolv tida også middag i 5-6 tida.. Glemmer av tida tror jeg, tenker jeg skal spise også blir det litt Albert Åberg med meg, så mye som skal gjøres.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 du kan bli feit og ødelegge forbrenninga di, som jeg gjorde
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Du kommer i en dårlig spiral. Du spiser for få ganger til å holde forbrenninga oppe, liten forbrenning betyr at kroppen slutter litt opp og du slutter å være sulten, og fordi du ikke er sulten spiser du ikke noe mer. Har dette vært sånn lenge, eller er det noe spesielt som har skjedd? Jeg hadde det slik i 2008, og husker at for å få meg til å spise igjen så hadde jeg ting jeg likte tilgjengelige hele tida. Dvs at jeg faktisk spiste mye godteri. Dette var for å kunne bare venne meg til å spise oftere. Så ble jeg faktisk sulten igjen og greide å få i meg brød og yoghurt og vanlige mellommåltider. Ville tatt det opp med lege hvis dette vedvarer.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Det er en gammel myte at forbrenningen blir redusert om du spiser for sjeldent. Det er ikke tilfelle. Å spise ofte er positivt fordi du slipper å bli sulten og du orker mer, men spiser du nok og riktig, de to gangene om dagen, påvirker det ikke forbrenningen din. http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/overvekt/slik-oker-du-forbrenningen-34685.html
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Kroppen er tilvenningsdyktig, så om det vanlige for deg er å spise to ganger om dagen tilpasser kroppen seg det. Men du må passe på å få i deg nok mat, og næringsrik mat de to gangene da. Noen kropper er veldig vare for lavt blodsukker, og da passer det ikke å spise bare to ganger om dagen. Da risikerer du humørsvingninger, svimmelhet, hodepine osv. Men om du føler deg ok, har en ok vekt og trives med å spise to ganger om dagen er det ikke noe problem egentlig.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Vel, veier 44. Og føler meg sulten og blir fort sliten, men får ikke til å spise mer. Har idag spist en halv brødskive før klokken 12, spiste ved 17 tia, endel mat. så håper jeg at jeg klarer å spise mer riktig i morgen! Iblant funker det veldig bra og spise flere ganger enn bare to, men har vært en hard periode, og når det er det, så sliter jeg med å spise nok.. Irriterende. Takk for svar. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Kan det skje noe? jeg har spist bare to måltid per dag siden jeg var liten. Kan ikke si det har skjedd noe spes.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Kommer an på hvilket kosthold du har. Om du lever på lavkarbo med mye fett og proteiner skal du bare spise når du er sulten, om så bare to ganger om dagen. Man skal lytte til kroppen sin og sultfølelsen. Dersom du lever på et variert kosthold og føler deg mett med to måltider, ser jeg heller ingen grunn til at du trenger spise mer, med mindre du er undervektig eller overvektig, eller har en spiseforstyrrelse i bunn. Pass på at du får i deg de nødvendige næringsstoffene i de to måltidene du har.
lille frø, mor til to Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Du spiser ihvertfall alt for lite, siden du nevner at du bare veier 44 kg og er sulten og blir fort sliten. Det er svært skadelig for kroppen og sultefore den over lang tid. En ting er at du ødelegger forbrenninga, men du får i deg alt for lite næring som kroppen trenger til hjerte, lunger, hjerne, hud og hår osv. De indre organene svekkes over tid. Du vil merke at du har lite energi og noen blir lett irritable. Håper du klarer å finne ut av det og få i deg litt mer næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå