Gå til innhold

da er jeg klar for time med gyn.spesialist i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dit i morgentidlig! er veldig spent på hva som møter meg når jeg kommer dit og blir undersøkt, men håper på at det ikke er noe endo eller pcos.. bare mangel på el, så jeg får starte på provera og pergo :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til idag!!

Vi krysser fingra for at det ikke er noe alvorlig.

Skrevet

Lykke til! :-) Håper du får svar på alt slik at du slipper å fundere på hvorfor ting ikke skjer, sånn at du heller vet så det kan gjøres noe med :-)

Klem

Skrevet

Ingen pcos, ingen endo:-D men fikk for å få igang mens å pergo:-D so nå håååper jeg at det klaffer ;-) han sa at jeg gjerne kunne gå ned litt i vekt, men ellers var alt bra :-) har også fått beskjed om at jeg skal si i fra når jeg blir gravid, for da vil han ta blodprøve og tidlig ul!:-) veldig fornøgd med den timen ja :-)

Skrevet

Men så bra da!! :-D

Da er det jo bare å starte med det, så får vi se om det jeg fikk opp ang juli/august at det var viktige mnd, at det er når den sitter nå da siden du har fått 'hjelp' :-))

Krysser alt jeg har for deg vennen :-)))

Skrevet

Så bra da:) Jeg opplevde nesten akkurat det samme som deg. Bare at han sa jeg hadde pco. Jeg fikk også provera og pergo (dobbel kur) og nærmer meg nå slutten av første syklus med dette (ifølge 28dagers syklus har jeg ikm imorgen) Tok blodprøve torsdagen som var og venter fortsatt spent på svar på om jeg har hatt el eller ikke. Hvis ikke jeg har hatt det så er det rett over på provera og trippel pergokur.

Skulle du starte med enkel eller dobbel pergo? Hvor lenge siden er det du har hatt tr nå? Har fulgt med på deg;) Håper virkelig det skjer noe nå og at du blir gravid innen kort tid. Masse lykke til!

Skrevet

Så bra :) Jeg har fått time til gyno jeg også nå, skal til pers 19.mai! Håper også på oppløftende svar!

Kan jeg spørre om hvor mye du veier/høy du er? Jeg er også litt ovevektig, men vet ikke om det er for mye til at det har innvirkning på å bli gravid.

Men iallefall lykke til videre!! Håper at du blir gravid snart!

Skrevet

Så bra! Både at det ikke er det ene eller det andre, og at du får hjelp! Jeg venter spent på min første legetime som er neste uke og er veldig spent på hva som møter meg. Har ikke helt oversikt over hva som potensielt kan være feil og hvordan man sjekker det eller hvor lang tid det tar :P Har du vært under utredning lenge?

Jeg lurer også litt på det med vekt. Jeg har noen kilo for mye, men vet ikke om det er så mye at det har innvirkning på det å klare å bli gravid. Er veldig spent på om legen sier noe på det..

Skrevet

siden jeg ikke hadde endo eller pcos så fikk jeg enkelkur nå med det første, så får vi heller se :)

jeg er 160 og veier 76 kg, har tung beinbygning og mye muskler, men det ligger noen kg ekstra på magen :( men jeg og sambo har i noen uker forberedt oss på å begynne på lavkarbo, så planen var fra før av å begynne på mandag som kommer :)

vet ikke helt når jeg skal begynne å fremskynde tr, siden sambo jobber skift.. så får se når han skal jobbe dag, så det klaffer litt bedre med el :)

men da skal det bli myye sengekos ;)

Skrevet

jeg har ikke vært under utredning lenge nei :) var med legen siden jeg ikke hadde hatt tr siden januar, så dro jeg til legen :) ble videresendt til timen i dag, og fikk pergo :)

så slapp heldigvis mye greier slik som mange andre må igjennom :)

Skrevet

Da er vi sånn omtrent like med tanke på bmi. Jeg er 177 cm og veier litt over 90. Jeg har gått på lavkarbo før, og det funka, men jeg ble lei :/ Har derfor begynt å spise sunt og trene i stedet, for å se om det funker! Planen min er å gå ned på 80-tallet en plass, kler rett og slett ikke å være sylfide pga stor benbygning!

I og med at jeg ikke bruker el-tester, så vet jeg ikke når jeg har el, men om jeg har normal 35-40 dagers sykluser som jeg har hatt det siste halvet året, skal el være denne uka en gang! (Om ikke den lar vente på seg slik som sist mnd da den var 5 uker forsinka, akkurat som det hoppet over en mnd)

Skrevet

ja, vi ligger ganske likt på bmi da ja :)

jeg gikk også på lavkarbo, men ble gravid.. men fikk vite at jeg ikke skulle gå på lavkarbo når jeg var gravid.. men det kunne jeg visst så lenge det var med omhu.. mista da..

jeg har jo mista 3 mensperioder nå, men har regna på når sambo jobber dag, og skal begynne på provera i morgen :) for da kommer el når han jobber dag :D og ikm 11 juni :) og da blir det sent februar eller tidlig mars baby om det klaffer :D skal iallefall legge inn alt av aksjer :D

bestilte meg el tester nå, så da er jeg klar :D

håper at du har det samme som meg da, bare uregelmessige el`er og får begynne på pergo :D masse lykke til å krysser fingrene for en fantastisk sommer for oss :D

du må si i fra når du har vært med legen igjen!! :D

Skrevet

Da ser det ut som vi også har omtrent samme BMI - det var oppmuntrende å høre at legen ikke la skylden på vekten ihvertfall :) Men jeg har også tenkt å komme i gang med trening og et litt sunnere kosthold fremover i håp om å ta av noen kilo. Skader nok ikke! Har såvidt kommet igang med treningen og merket med en gang at det hjalp mot søtsuget. Så håper jeg jeg klarer å fortsette også..

Spennende med provera! Jeg skal til legen neste uke og er skikkelig spent på hva det fører til...

Skrevet

Han la heldigvis ikke skyld på vekt :-) men kjenner ar jeg har minka søtsuge etter jeg har vært flink å gå turer og spiser sunt :-) har laga knekkebrød også:-) det hjelper myyye :-D så det må dere prøve :-)

har tatt min første pille i dag, skal ta to til, så her kommer el 27 mai ca:-) så blir spennende å see :-)

Skrevet

åå, så spennende tyrjente :D Vi får krysse fingrene for at alt går som det skal :)

Skrevet

ja, blir bra :D satser på så mye aksjer at den bare MÅ sitte :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...