Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Så på tv en gang at det var plameolje i Nugatti. Og siden jeg nå ikke kan spise Nugatti pga palmeolje lurer jeg på om det finns i Sjokade. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Det er kakaosmør i sjokolade. Palmeolje er det vanligvis ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Det var ikke sjokolade jeg mente, men SJOKADE. Mørkt sjokoladepålegg a la Nugatti.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Det er fryktelig mange som bruker palmefett i sjokolader. Det gjør sjokoalden billigere. Så da vet dere det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Hva med Sjokade da? Sjokoladepålegget som jeg elsker... HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Du spør for sent om kvelden, vet du. hehe Folk er trøtte og samtlige leser sjokolade og ikke sjokade. Prøvd å google innholdsfortegnelsen, eller evt sjekke ut siden til produsenten? Send mail om det ikke står noe om det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Dersom de ikke spesifiserer hva slags olje/fett som er brukt annet enn "vegetabilsk fett" så er det palmolje. Høres fint ut, men vegetabilsk fett er det samme som palmeolje. Sjekk innholdsfortegnelsen for vegetabilsk fett.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Leste nettopp på den og det er vegetablisk fett. Så da er den vel stappfull av palmeolje. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Ja, da er den nok det. Etter at jeg ble oppmerksom på at palmeoljen blir skult under vegetabiske olje så er det ikke mange produkter jeg kan kjøpe lenger. Til og med barnegrøt inneholder det. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1618261
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Brelett smør inneholder palmeolje, så det er ikke utenkelig at mye annet gjær det også.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Ja, det stemmer. Det var derfor jeg slutta å bruke barnegrøt og lagde grøt selv istede. Men så glemte jeg av at det var grunnen og når barnet mitt ble lei av min grøt så begynte jeg å kjøpe igjen. Så dum jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå