Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jo, så lenge du ikke føler ubehag, så skal det gå helt fint :) flere av mine venninner har ridd til det har blitt vanskelig å komme seg opp på hesten, og det rett og slett blir ubehagelig pga tung mage. Det er selvfølgelig en risiko ved fall, men det er en sjanse du må vurdere selv om du vil ta. Jeg ble rådet av jordmor å slutte tidlig denne gangen pga blødninger, og jeg har mistet to ganger før, så valget var greit for min del :) Riding styrker både rygg og bekken, så det kan absolutt ha sine fordeler for den gravide kroppen :)

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ri, men folk sier nok forskjellig. Kanskje du kan spørre lege / jordmor? :)

Skrevet

Du kan nok fortsette å ri så lenge du har en trygg og rolig hest! Jeg sluttet å ri samme dag jeg fant ut at jeg var gravid,fordi jeg har en unghest som er glad i litt bukk og sprett.. så fordi det var store sjanser for å falle av,tok jeg ikke sjansen på det gitt.. Han koser seg nå hos helforrytter! :) Tar heller opp igjen ridningen når mini er blitt noen mnd gammel! :)

Skrevet

Jeg sluttet å ri den dagen jeg fant ut jeg var gravid. Men det er mest fordi hesten jeg rir er alt annet enn trygg... Største faren, i følge min jordmor, er at morkaka kan løsne om man faller av og da får ikke babyen oksygen og dør veldig fort. Så jeg tok ikke sjansen på det. Hadde jeg fortsatt hatt min gode gamle trygge hest hadde jeg nok ridd så lenge kroppen mente det var greit. Men nå må jeg se på hestene fra bakken og glede meg over rideelevene mine sine prestasjoner istedenfor å prester noe selv...

Skrevet

det ble så jeg sluttet å ri pga smerter rett ovenfor skambeinet (eller hva det nå heter :D ) men hesten jeg red var veldig trygg å utrolig snill. I grunnen ikke redd for at det skull skje noe på tur. men nå slipper jeg den bekymringen uansett :):)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk også rådet av jordmor at jeg kunne ri så lenge det føltes greit, og at det bare var bra. Men jeg måtte selvfølgelig vurdere hvor trygg hesten er.

For øyeblikket blir det ikke så mye ridning, men litt skritt og trav på ridebanen der jeg vet at hesten ikke er skvetten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...