tannpuss Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Dere som har 1 klassing, forbereder dere barnet deres til denne kartleggingsprøven?? Evt hvordan
Gruffalo:-) Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Vi har en førsteklassing i hus som skal ha prøve nå en av dagene.. Forbereder henne ikke noe spesielt til denne prøven, men gjør lekser og leser på vanlig måte. Min lille er flink, men kan ha det litt travelt noen ganger og da kommer slurvefeilene.. Læreren sa at dette blir en lett prøve som vil gi dem oversikt over hvem som henger med og hvem som trenger mer hjelp.. Vi skulle ikke legge så mye i det sa hun, dette er mer et verktøy for lærerene enn for oss på så tidlig klassetrinn:-)
Serepta Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Gutten vår skal ha prøve på onsdag. Kommer ikke til å forberede han på noe som helst vis, utover vanlig lekselesing. Synes poenget blir litt borte om de skal øve seg opp til den...
___ Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Det er vel kartleggingsprøver dere snakker om, ikke nasjonale prøver slik som det er i 5., 8. og 9. klase? På de prøvene er det vel viktigst at læreren får et godt inntrykk av hvor eleven står faglig slik at undervisningen videre kan tilpasses best mulig.Å forberede barnet slik at resultatet blir "for godt" er jo bare dumt. Det kan jo føre til at senere oppgaver ol blir for vangsklige.
Hufsla Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 det er da ikke en nasjonal prøve på lik linje med de i 5. klasse, men en kartleggingsprøve til lokal bruk... Og nei, jeg forebereder ikke noe spesielt til den.
camilla^ Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Vi forberedte ikke noe når vi hadde førsteklassing i fjor. Det er jo for å se hvor flinke de er, og da syns jeg ikke at jeg skal forberede de noe. Det de må forberedes på gjør de på skolen. Fikk hjem en super stolt jente, og enda stoltere da hun kom hjem med svaret.
ellen-propellen Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Her er vi ikke informert om at barna skal ha prøver.Ho kom hjem i går og sa hun hadde hatt. Er det noe skolen burde informert oss om?
Fire småtroll Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Synes mange legger litt vel mye i dette jeg da... Det er en kartleggingsprøve som forteller noe om hva barna kan og ikke kan, dette er selvfølgelig til hjelp for de som lager videre undervisningsopplegg. Er det noen barn som gjør det veldig dårlig vil foreldrene få beskjed og det settes igang evt tiltak der det er nødvendig. De forbereder litt på skolen ved at de får lekser og oppgaver som ligner litt på de oppgavene de får på kartleggingsprøven. Det gjør de for at ungene ikke skal stå fast fordi de ikke skjønner hva de spør om, har de sett lignende oppgave før vet de hvordan de skal tenke. Sønnen min hadde denne prøven for en ukes tid siden, og vi hadde tilfeldigvis konferansetime dagen etter så jeg fikk se resultatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå