MღM Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Har hatt et innlegg her om at gutten vår hadde begynt å klatre over sprinkelsenga og fikk gode tips i forhold til det. Også ett på hva vi kunne gjøre ved overgangen til evt. stor seng. Nå valgte vi å begynne å legge han i stor seng og har da prøvd tipset om å gå å legge han tilbake i senga hver gang han har kommet tassende over gulvet. Dette har utviklet seg til noe veldig morsomt for lille gutt, som tuller og tøyser og har gjort dette til en lek. Dette til tross for tips om å ikke si noe, bare legge han tilbake. Legginga tar nå timer, mens vi før bare gikk å la han, sa natta og så hørte vi ikke mere - så etter over ei uke med tull og tøys og resultat sen leggtid så trenger vi sårt råd. Andre som har alternative metoder som har fungert hos dere? Har også prøvd et tips som gikk på å be han om å vente litt så skal jeg komme inn å gi nattkos, men er ikke snakk om noe venting på han her...han spretter ut av senga så snart jeg er ute av syne. Er jeg veldig utålmodig eller burde vi hatt resultater nå?
Tinkakatinka Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Sitt ved utsiden av døren, når du hører at han begynne å gå over gulve går du inn å si god natt og legg han i sengen. andre ganga det sammen men denne gangen sier du bare at det er nå leggetid.3 gangen og utover sier du ingenting bare føre han til sengs.
mamman til to gutter Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Hos oss har aldri den "ut og inn" metoden fungert. Vi har heller satt oss ved siden av senga til de har roet seg og så gått forsiktig ut. Med eldstemann var det perioder hvor vi satt utenfor rommet hans i døråpningen for at han skulle roe seg. Det har gått i perioder og alltid gått over av seg selv uten problemer, så han har ikke blitt avhengig av at vi har sittet der.
Pysa Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt. Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt. Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 her har vi slit mye med det samme på minsten og har endt opp med at jeg ligger inne hos han og later som jeg sover da blir han i sengen sin og sovner til slutt vi er nå nede i 1 time før var det 4 timer. ellers må dere jo bare fortsette som dere gjør men ikke la det forbli gøy kansje løfte han opp i sengen og si god natt eller det er natta med en gang han kliver ur sengen.
MღM Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2011 Takk for svar jenter ser at det er varianter av hva vi har gjort så langt, så tydeligvis bare å fortsette. Svaret ditt pysa om å vente på kos, er den jeg nevnte over at vi har prøvd, men det var litt problemer med at han ikke klarte å vente på den kosen, kom tassende likevel, he he. Det er bare å være tålmodig skjønner jeg så da får vi fortsette Takk igjen for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå