Gå til innhold

Fælt spm.. Ikke les om du er bekymret :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 10, da var alt fint.

Det jeg er redd for er at det ikke lenger er noe liv. Kan fostere være dødt, altså være dødt fra uke 10 til 18 uten at jeg merker det? Uten at det kommer smerter, blod, etc.

Er idag i uke 15 og kjenner ikke liv enda..

Dette er mitt 2 svangerskap..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du trenger absolutt ikke å være bekymret! Vokser magen? Går du opp i vekt? Om man har morkake foran noen som er helt vanelig er det mange som ikke kjenner liv før i uke 20! Du kan jo ringe føden eller jm om du er bekymret. (-:

Skrevet

For de aller fleste er det helt normalt å ikke kjenne liv i uke 15. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Det som er mest vanlig er å kjenne liv mellom uke 18-20. Men noen må vente enda en uke eller to etter dette før de kjenner liv. Prøv å slapp av, men om du bekymrer deg veldig bør du kanskje ringe legen.

Skrevet

Er ikke noen go følelse å være bekymret, kanskje du har en jm du kan ringe for å snakke om det du går å tenker på..

Selv har jeg morkake foran på magen og kjente ikke veldig tydlig liv før uke 19-20 en gang. Bare de små boblene en gang iblandt. Så det kan jo være det.

Går sikkert bra skal du se. :)

Skrevet

jeg har også morkake foran! så ta det med ro : )

klem

Skrevet

Hei,

jeg er andregangsgravid, og jeg kjente ikke noe i uke 15 denne gangen. Tror ikke det var før nærmere uke 17-18 jeg virkelig begynte å kjenne noe, og jeg har vært på UL og alt er i orden med den lille. :) Nå i uke 23 kjenner jeg stadig liv, tror jeg får en aktiv liten jente. :)

Så jeg ville ikke bekymret meg for mye selv om du ikke kjenner noe. Men hvis du skal til lege/JM snart, kan du jo be dem sjekke hjertelyden sånn for å berolige deg selv?

Skrevet

Du trenger IKKE bekymre deg!!

Jeg er gravid for tredje gang nå, og jeg kjente IKKE liv fra uke 15 for å si det sånn, selv om jeg kjente liv fra uke 16 med førstemann.

Så lenge alt var fint i uke 10, er det nok fortsatt fint. Nå er du mest sannsynlig i en periode hvor man ikke føler seg gravid i det hele tatt også... :-) Ingen symptomer, og ingen spark.

Helt normalt! :-)

Vi får håpe på at tiden frem til ordinær UL går fort, slik at du roer deg. Men om du er veldig engstelig, hadde jeg dratt på en UL nå bare for å forsikre meg....

Lykke til! :-)

Skrevet

Tusen takk for svar! - Det setter jeg pris på. Forsøker å roe meg selv litt ned, men vanskelig. Mye ligger nok i at jeg opplevde et dødsfall i familien for kort tid siden å sprakk så det sang med røyken. Oppi 20 om dagen en periode, men kuttet ned fort.. Å holder på å slutte nå. Og det klarer jeg :-)

Symptomene mine er ømme pupper men de er blitt mindre øm- så det hele er vel en kombinasjon med røyken og litt mindre ømme pupper.. Samt at jeg generelt er redd forsterdød..

Jordmor på mandag, så kanskje hun finner en hjertelyd! :-)

Iallefall, takk for svarene :-)

Skrevet

Kjenner meg sååå igjen i det du skriver her.. Har gått lenge med sånne tanker jeg også, er uke 17 nå.. For rundt 2 uker siden hadde jeg overbesvist meg selv om at jeg hadde et dødt foster i magen så jeg ringte legen og sa jeg mistenkte at det var dødt, siden jeg hadde kjent liv før og at det nå var stille... Fikk høre på hjertelyden hos legen og det var helt herlig! Altså bare hjernen som spilte meg et lite puss ;) Ring lege eller jordmor og spør om du kan få høre hjertelyden siden du er så bekymret ! Det går nok fint ;)

Skrevet

Jeg hadde de samme tankene som deg..For jeg forventet å kjenne liv i uke 15-16 som 3.gangsgravid. (Kjente det i uke 13 forrige gang). Men når kjente jeg ikke liv før i uke 20, som jeg med sikkerhet kunne si at var spark fordi det var så vagt. Denne gangen ligger morkaka foran og tar av for støtene, og da kjenner man liv senere.

Nå er jeg 21+2, og kjenner liv veldig tydelig. Helt utrolig hvor mye som har skjedd siste uka bare:)

Ikke uroe deg du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...