Gå til innhold

Var dere fornøyd med barsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket sykehus lå dere på ?

Og hva var dere ikke fornøyd med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd, kunne ikke vært med fornøyd! Førstegangs da, så ingen erfaring fra flere sykehus. Men jeg følte meg tatt vare på, å sett. Leide familierom.

Tønsberg.

Skrevet

UNN Narvik og veldig fornøyd med barsel:-)

Skrevet

Eneste jeg kan klage på var at den ene jordmora nektet bestille blodprøve til den ene sønnen min da jeg forlangte det pga gulsott. Hennes unnskyldning var at legen hadde sett på han samme morgen og mente det ikke var nødvendig, jeg mente han var blitt mye værre i løpet av dagen. En student turte ikke nekte og ringte etter "trallen" med blodprøveutstyr, og det viste seg at han hadde skyhøy blodprosent og så kraftig gulsott at han måtte tappe blod og ha intravenøs væske.. Han lå flere dager på nyfødtintensiven før gulsotten var under kontroll.

Ellers er jeg superførnøyd med alle gangene, både barnepleiere og jordmødre var kjempesøte og puslet rundt oss på en veldig behagelig og betryggende måte. Godt miljø, hyggelig stemning og koselig å være på barsel.

Fødte på Sørlandet Sykehus Arendal.

Skrevet

Jeg var ikke fornøyd med fødselen og jordmor, men barselavd og barnepleierne der var fantastiske. Vi hadde noen startproblemer med en syk liten gutt (som var frisk nok til å kun være på barsel, men var en del prøver å legesjekker) og de forklarte og hadde oss med på alt. Fikk masse god info og ammehjelp. Samtidig som de ikke var for pågående når det gjaldt amming. Eneste minuset er at det er ganske lydt der inne. Hører de skrikende fødene ganske godt, samtidig som du hører skrikende babyer. Lite søvn om natta.

Sørlandet Sykehus Arendal.

Skrevet

Gørrkjedelig eneste. Skal hjem rett etter fødsel neste gang.

Skrevet

Var kjempefornøyd med min fødsel og barselstiden. Lå på barselshotellet etter en utrolig fin fødsel med en super jormor som var til stede hele tiden.

Alle jordmødrene på barselshotellet var supre og jeg ringte på i tide og utide. Jeg snakket mye med de for å passe på å få ut alle følelsene jeg hadde.

Eneste negative ved opplevelsen var en jordmor som gikk nattevakt.. Hun hørte ikke på oss i det hele tatt når vi sa at noe var galt med babyen. Hun sa bare at hun ikke kunne passe på ham og at "han trenger bare kos og nærhet". Var sjeleglad når det var vaktskifte og vi endelig fikk hjelp. Hadde tross alt bare sovet 4 timer etter fødsel, og dette var langt over et døgn senere. Dessuten så hun bare rart på meg hver gang jeg spurte om hjelp med ammingen. Ringte ikke på henne flere netter for å si det sånn...

Bortsett fra det så hadde jeg det supert, men var veldig klar for å dra hjem tredje dagen!

St.Olavs hospital Trondheim

Skrevet

Nei. Travelt, ammepress, lite hjelp å få (hadde subtotalruptur og lav blodprosent), ingen informasjon eller oppfølging i forhold til rupturen. Ahus. Men en super barselpoliklinikk!

Skrevet

Jeg fikk ikke "normal" barseltid med noe av mine to. De havnet på nyfødt intensiv begge to, første i 5 dager og andre i 8 dager. Ønsket veldig å dra hjem tidlig andre gangen, men innså jo at det var umulig. Spesielt vanskelig nå sist var det at de ikke kunne anslå hjemreisedato, gikk hver dag og håpet på å få beskjed om at i morra kan dere reise hjem.. Ekstra nedtur at jeg måtte over på pasienthotellet etter fire netter på barsel med nr 2 siden jeg jo var frisk. Ble mye gåing mellom hotellet og nyfødt og jeg var litt mer deprimert enn nødvendig. Han måtte ha mat/medisin hver tredje time, så hadde ikke sammen med meg om natta før de to siste netter eller noe.... Var bra glad og sliten da vi endelig kunne reise hjem....

Skrevet

Unn Tromsø, da

21:07

Skrevet

Er fremdeles i sjokk over hvor bra det var. Syns "alle" klager over føde- og barselavdelinger rundt omkring så hadde ikke de beste forventingerne, men har absolutt ingenting å utsette på det. Helt perfekt.

Ahus, barselhotellet.

Skrevet

Nei. Måtte dele rom med en som hadde besøk HELE tiden. Mye besøk altså, og brydde seg over hodet ikke om besøkstidene. Å si i fra til de som jobbet der hjalp heller ikke.

De ansatte (spes en) nappet babyen ut av armene mine hver gang hun så oss. Mente at babyer skulle ligge i plastboksen sin

Flere av de ansatte maste om at jeg skulle legge babyen fra meg og heller sosialisere meg med de andre mødrene (som om jeg var der for å få meg nye venner? Jeg hadde fått BABY! Hvem andre skulle jeg ønske å bli kjent med??)

Ene jordmoren var skikkelig frekk og fikk meg til å begynne å gråte flere ganger

De ga ungen min flaske på sykehuset, selv om vektoppgang var helt normal (men han gråt mye). Sykehuset er mor-barn vennlig. Da skal man evt. gi ekstra melk fra kopp. IKKE flaske!

Ellers var det greit. Flere av de som jobbet der var hyggelige, men de forsvant litt i mengden av de ekle..

-Kristiansund-

Skrevet

Fødte i Drammen, og er veldig fornøyd. Var der bare i ca 2,5 døgn, men veldig hyggelige og hjelpsomme jordmødre. Lå på enerom hele tiden (er visstnok vanlig når man tar ks).

Hvis jeg skal klage på en liten filleting, så var det at maten var gørrkjedelig. Skikkelig tørre brødskiver;)

Skrevet

Sånn passe. Jeg var egentlig ikke fornøyd med de som jobbet der på dagen (men fokuset deres er vel heller ikke vi "vanlige" fødende), men kvelds- og helgebemanningen var veldig forståelsesfulle og hjelpsomme. Slitsomt å dele rom, men hadde en veldig hyggelig romkamerat de første dagene, og var ikke like fornøyd med den siste. Hadde nok vært deilig med sykehushotell, men siden det ikke er en mulighet håper jeg å kunne dra raskere hjem neste gang.

Riksen.

Skrevet

Jeg var fornøyd med personalet på barsel,men det var slitsomt å ligge på 4 sengs rom.Det er ikke store plassen en har til privatliv der akkurat.

Her er det ikke barselhotell eller eget bad på rommet.

Jeg fødte på Molde sjukehus.

Skrevet

jeg har hatt to flotte barselopphold;) flotte barnepleiere og flotte jordmødre! det var kun ei som hadde stått opp på feil bein en morgen under det første oppholdet. hun var småfrekk. utenom det så fikk jeg all den hjelpen jeg trengte. null ammepress og søte pleiere som trøstet da melka var fraværende frem til 4dagen. var alene på rommet frem til siste dagen begge gangene. litt kjedelig til tider da jeg ikke hadde mannen der så mye men det er jo ikke barselavd. sin feil. god kompetanse og gode "bedside maners" ;)

sykehuset telemark.

Skrevet

veldig fornøyd :)

-Sykehuset Telemark

Skrevet

Jeg var kjempefornøyd, selv om jeg sov lite på dobbeltrom. En hel hær av skjønne, beroligende, godt voksne barnepleiere som passet på oss. Liten fødeavd., med god stemning. Veldig hyggelig jordmor som stakk innom et par ganger mens vi var der. Fødte alene, så var veeldig glad for omsorgene fra disse rolige, gode gråhårede. Flere hundre års erfaring på hvert skift!

Sørlandet Sykehus Arendal, jeg og :-)

Skrevet

unge nr 1 var på ahus. og jeg er ikke fornøyd. fikk ingen innfo. ingen hjelp å få. klarte ikke amme. og fikk kjeft da jeg ba om hjelp.

unge nr 2. var i fredrikstad. eller det skulle være fredrikstad. jeg dro dit og fikk vite det skulle ta dager før ungen skulle komme. jeg fødte hjemme. hadde min mann der. var drit redd. ungen ga ikke lyd eller bevegelse fra seg og heldigvis prate min mann med 113 på tlf gjennom mye av fødselen. ungen overlevde heldigvis og det takket være 113.

Skrevet

Huff, dette brakte frem tårene hos meg- bare tanken på barsel.

Junior ble overflyttet til Nyfødt Intensiv etter ca 1 time, og ble liggende i over 5 mnd. Så jeg fikk aldri noe barseltid, og husker vel egentlig ikke så mye av den første tiden etter fødselen.

Skrevet

AHUS

Veldig misfornøyd. Jeg var svært syk, ble ikke hørt og ble liggende leeenge pga det (store komplikasjoner)

Dårlig behandling på så mange måter at det ikke får plass her.....

Skrevet

Ikke helt fornøyd dessverre.

Jeg mistet veldig mye blod, så fikk ikke lov til og reise meg fra sengen uten hjelp. Så da måtte barnepleierne skifte på datteren min osv.

Men når jeg begynte og bli bedre, dro jeg i snora, for det var noe jeg lurte på når jeg holdt på med mitt første bleieskift på datteren min.

Når damen kom inn, sa jeg at jeg hadde begynt og skifte bleia. Da fikk jeg som svar:" har du ikke begynt med det før nå?!"

Samme dame skulle hjelpe meg med ammingen siste kvelden jeg var på barsel. Så vi avtalte at jeg skulle dra i snora når jeg skulle amme. Å da skulle hun komme, det forsikret hun meg om.

Men så kom det en annen dame. Jeg sa at jeg hadde en avtale med *****. "åjaaa," sa hun, så gikk hun for og hente henne.

Men klokken blei åtte, ni , ti og halv tolv på natta. Å ingen barnepleier kom. Da var jeg skuffet..

I et desperat rop om hjelp satte jeg meg på gangen i to-tre tiden den natten. Der satt jeg med datteren min i sengen sin ved siden av meg og gråt. Til slutt kom det en kjempesnill barnepleier bort. Hun ga meg noe og sove på og tok med seg datteren min ut av rommet så jeg fikk sove.

Er veldig glad for at jeg satte meg på gangen den natten. Så jeg fikk hjelp. Viste seg at jeg hadde fødselsdepresjon .

Tbg. Sykehus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...