Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Altså, hvordan i svarteste skogen får man til å være hjemmeværende til unga er i skolealder? Både jeg og gubben må jobbe 100% for at pengene skal reke rundt, og vi har "normaltlønnende" yrker (tilsammen rundt 700 000 i året). Det hadde ikke gått med kun en inntekt :/ Så er dere som er hjemmeværende til langt utti rike pga arv, eller tjener den andre parten avsindig mye? Jeg vil også!!!! (men ser virkelig at sønnen min har godt av å være sammen med andre barn på fast, daglig basis)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Kommer nok mye an på hvor man bor (boligprisene), hvor mye gjeld man har, hvor stort (eller lite) personlig forbruk man er vant til å leve med, hvilke tilbud som fins for barn som ikke er i barnehage osv. Er mange faktorer som spiller inn når man velger å gå hjemme med barn og har råd til å gå hjemme med barn.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 vi har følgende gjeld per nå: Studiegjeld 200 000, huslån 1,6 mill sånn ca, billån ca 100 000. Har normalt forbruk, men hadde nok kunne kuttet litt i matutgifter. Så det hadde jo ikke gått rundt med kun 350 000 inn i året :/ blir litt deppa av å tenke på at jeg kommer til å jobbe meg gjennom barnas liv HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Her vi bor har vi leiet og bodd trangt, ikke hatt penger til personlig forbruk, spist billig osv og allikevel ikke klart oss på en inntekt... Så, nei, jeg forstår heller ikke at folk får dette til over lenger tid.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Mannen min jobber 80% og jeg er hjemmeværende husmor. Vi bor på landet, og huslånet samt alt av kommunale utgifter kommer på under 4000 pr mnd. Vi lever ikke over evne, men er heller ikke lutfattige. Vi har alt vi trenger, og vel så det. Helt ny familiebil klarer vi også å ha. Og barnepengene blir hver mnd satt inn på barnets konto, for å hentes frem den dag barnet ønsker seg noe dyrt, eller det blir behov for store plutselige barnerelaterte utgifter. Men så har vi jo bare et barn da. Får vi flere kan det nok bli noen revurderinger, men sånn som vi lever nå har vi en utrolig fin familietilværelse, som er veldig god for barnet vårt. Ungen stortrives jo med å ha så mye tid med foreldrene sine, og det er fullt mulig å sosialisere barna utenfor barnehagen også, selv om mange ikke tror det her inne på dib. Man velger selv det livet man vil leve, og familietid er i fokus hos oss. Det gir oss best livskvalitet, og vi har et veldig lykkelig barn som trives godt med den ordningen vi har valgt.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Valg. Rett og slett. Jeg er alene med barn, og det går helt strålende, for vi bor oss ikke i hjel Kan spare, og unne oss luksus. Eier bolig, til og med
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Alene med barn? Åssen i huleste kan du leve uten jobb da? På staten da eller?? DET vil IKKE jeg gjøre!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 hehehe.. jeg mente da en inntekt hahahaha.. Det går strålende, og jeg hadde da fint klart å forsørge en partner i tillegg
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 hehe, hadde det vært BARE meg og gutten min, hadde vi finfint klart oss på en inntekt, for en voksen mann koster litt han også Beklager at jeg hoppa på "alenemor som snyter staten" vogna Jeg bare anntok at du gikk hjemme pga tråden UNNSKYLD!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 hehe, hadde det vært BARE meg og gutten min, hadde vi finfint klart oss på en inntekt, for en voksen mann koster litt han også Beklager at jeg hoppa på "alenemor som snyter staten" vogna Jeg bare anntok at du gikk hjemme pga tråden UNNSKYLD!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Har solgt et firma og satt pengene i fond. Overskuddet i fondet gir meg lønn + litt til.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Jeg er hjemme fordi vi er fosterforeldre så det gir meg en hel inntekt Elsker jobben min <3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Om dere begge MÅ jobbe 100% med 2 mill i gjeld, så hadde jeg virkelig satt opp budsjett og sett hvor pengene blir av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå