Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Er litt usikker på reglene for å få krav på lønn under permisjon. Man må ha fast inntekt i 6 mnd de 10 siste mnd før barnet blir født. Det vil si at man kan bli gravid så å si når som helst? Eller må man jobbe ut prøvetiden? Trenger å vite alt om dette
Gjest ->>- Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Jeg forstår ikke helt hva du spør om. Du må ha vært i arbeid seks av de siste ti månedene før fødsel, for å kvalifisere til foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Du har jo fast inntekt også de månedene du er i prøvetid. Nå skal det riktignok en del til for at arbeidsgiver skal si deg opp etter prøvetiden, men oppsigelsesvernet er noe svakere i prøvetid. Jeg ville nok uansett ventet til etter prøvetiden var over slik at jeg kanskje til sammen jobbet minimum 1 - 1,5 år før permisjon - det synes jeg også er rederlig ovenfor arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Ja så da må jeg jobbe 6 mnd før jeg kan bli gravid? HI
Gjest ->>- Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Du være i jobb seks av de ti siste månedene før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå