Gå til innhold

Irriterer meg voldsomt over at de dumpet liket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det minste de kan gjøre nå er å publisere bilder. Hører bildene ser ille ut men med mindre vi får se dem kommer konspirasjonsteoriene til å florere. Til tross for dna bevis...Elendig ide å dumpe en kropp man har lett etter i snart 11 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja helt sant, men så lenge det er amerikanske soldater som har skutt ham så må en jo bare tro på det. Hadde nyheten kommet fra Al Qaida eller andre i forbindelse med det nettverket så hadde jeg sett på det som bullshit.

Skrevet

Hvorfor er et drap mer "lovlig" enn et annet ?

Skrevet

Fordi Bin Laden er en masse-drapsmann som verden godt kan klare seg foruten!

Skrevet

For et spørsmål....

Skrevet

Aller helst skulle de tatt ham til fange, gitt ham en rettssak og deretter livstid i fengsel. Nå har de jo gjort martyr av ham. Men jeg har ingen sterke følelser eller meninger om dette, syns det er bra at han ble funnet til slutt.

Skrevet

Tragisk at de drepte ham. Burde heller satt ham i bur resten av livet.

Skrevet

Snart 10 år, mener du vel? Var det ikke i 2001?

Ja det virker litt merkelig dette. Husk at man fikk vite og se ALT rundt Sadam Hussein. Det var visst utrolig viktig at alt skulle gå riktig for seg. Desuten har de hele veien sakt at de vil ha Bin Laden også levende, så hvorfor skyte han i hodet sånn helt plutselig?

Bin laden var også en veldig svak og syk mann, allerede for ti år siden. Han hadde jo nyresvikt og måtte rense blodet i dialysemaskin daglig. En slik maskin fant de for flere år siden, i en hule i afghanistan. Da tenkte jeg at han sikkert kom til å dø, for en ny maskin er neppe så enkle å finne tak i. Men selv med ny maskin og riktig medisinsk hjelp måtte han ha hatt en nyretransplantasjon. Derfor er det lite trolig at han fremdeles levde, og om han levde var han ikke mye til trussel. Altså trussel der og da, for de som kom for å ta han. De kunne fint hentet han levende.

Mye som skurrer her...

Skrevet

Jeg har ikke noe tro på at liket er dumpet - jeg er overbevist om at det er oppbevart på en "hemmelig" plass for ettertiden.

Og min teori på at man ikke gravlegger ham, og men sier at han er dumpet til sjøs, tror jeg er for å unngå å lage en valfartssted for tilhengere av Bin Laden. Og de unngår (til en viss grad) forsøk på å "kidnappe" liket for å lage et minnested for ham.

Men dette er bare min teori, og gjennomtenkt i ca 60 sek når jeg så avisoverskriften i morges - har ikke en gang lest artikkelen enda, så dette er ikke noe faglig gjennomtnkte greier.

Skrevet

Med "tuller du" så mente jeg at det må være en spøk at du irriterer deg over dette...

Enig med deg over her, et drap er et drap, og med denne handlingen så fremstår USA som akkurat like gode som Al Qaida...

Det at så mange tilsynelatende oppegående mennesker finner det for godt å feire dødsfallet er så feil at jeg blir kvalm!

For ikke å snakke om hva vi kan vente oss av terror i fremtiden!

Der har vi nok mye i vente...

Skrevet

Er enig i det. Og jeg tror de tok riktig mann. Men skulle bare ønske de tok vare på liket slik at vi kan slippe unna konspirasjonsteoretikerne og spekulasjoner. Skjønner faktisk ikke hvorfor de valgte å gjøre det slik

Skrevet

Det er 2 vesentlige forskjeller på Saddam og Bin laden. Når Saddam ble tatt var det Bush som var president, nå er det Obama. Obama hadde aldri paradert Saddam rundt på den måten Bush gjorde uansett.

Når det er sagt irriterer jeg meg også litt. Var da voldsomt til plutselig bekymring for islamske begravelseskikker!

Og jeg mener at ved enkelte handlinger mister man rettigheter som menneske. Når man har drept tusenvis av mennesker og virkelig veltet seg i andres ulykke, så fortjener du ikke noe annet. Det er rimelig mange av oss som klarer gå gjennom livet uten starte terrornettverk og styrte fly, jeg synes for eksempel det er ganske enkelt å la være. Det kunne han også gjort. Så ja jeg synes han fortjener det.

Skrevet

Nei jeg er enig i at det var litt merkelig - og så dette at de fremhevet at han var gravlagt i tråd med muslimsk tradisjon (innen 24 timer eller hva det var)....jeg mener, han var vel ikke akkurat det beste eksemplet for islam..? (for å underdrive..)

Skrevet

ligger ubekreftet bilde på liveleak.com

Skrevet

trur binladen har vært dau i flere år jeg...

han ha jo vært drept en gang tidligere, men vips var han til bake. så regner med at når USA trenger og skremme folk er han i live igjen.

bildet av han død er forresten manipulert.

Skrevet

De har ikke publisert bildene enda så det som ligger ute nå er fake. Jeg tror de har drept riktig mann. Så videoopptak av han på CNN som ikke var så gamle. Det har gått veldig kort tid siden han ble tatt og DNA bevisene har nettopp blitt bekreftet. Tror vi kommer til å få vite mye mer etterhvert. Media har fått bekreftet endel og mye er spekulasjoner. Men noen folk kommer til å tvile uansett hva vi får av bevis...

Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle? Mannen er et symbol, og hans død vil ikke utgjøre noen forskjell i kampen mot terror uansett.

Det er mange ekstremister i Islam, så jeg skal love dere at de har nok av arvtakere.

Skrevet

Alle eksperter mener jo at dette vil svekke terrorismen vesentlig. Iallefall de jeg har sett uttale seg.

Skrevet

Det lå jo et bilde av ham på nrk sine nettsider tidligere i dag?

Skrevet

Tror ikke det er ekte. Så på CNN at det hvite hus diskuterer når og hvordan bildene skal publiseres.

Skrevet

Har hørt noen uttalelser jeg også og det som har vært sagt der er at arvtakere har like høy status som Osama selv etterhvert, og det at han nå dør som "martyr" heller vil styrke organisasjonen...

Men uansett så er jo ikke dette noe som noen kan vite sikkert på mange år enda. Selv tror jeg at hevnfølelsen i desse gruppene er så sterk at de vil gjøre alt i sin makt for å hevne drapet, og enda flere vil dø helt unødvendig.

Skrevet

Tja, hvem vet. Kanskje han har inngått avtale og lever i sjul i USA og har angitt andre Al Quaida ledere til Amerikanerene... Eller er på vei til Norge, som kjent er et fristed for all slags mulig rask.

Jeg vet ikke om jeg tør å stole på at Bin Laden er likvidert, virker litt suspekt å skyte han i hode for så å dumpe han i sjøen etter å ha tatt noen bilder av han.

Skrevet

Hadde i grunnen også tenkt at terroristen var dau for lenge sia.

Men er det han de har skutt nå, så kall det ikke et drap! Og de har garantert ikke gjort fiskemat av han.

Dette dukket beleilig opp for Obama. Han er rekord-upopulær og vil ha fokus bort fra seg og hans fødested og gudene vet hva...

Liten Bill Clinton han der;)

Skrevet

Det har ikke blitt bekreftet at han er dumpet. Media går helt amok nå. Obama er ikke dum, bevis vil bli lagt frem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...