Mamma mø=) Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Nå lurer jeg på hvordan egentlig reglene er.. Datteren min på 3 år fikk hull i ørene i dag, å ville fortelle dette til sin far, da fikk jeg kjeft fordi jeg ikke hadde spurt han om det,for detta skulle visst tas opp med han først? Stemmer dette? Er det noen som har noen linker der det står noe om dette? Sånn at jeg kan vise det fram i en evnt videre diskusjon?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Nei, noen linker har jeg ikke til deg, men ja, jeg hadde sett det som en helt selvfølgelig ting at et så drastisk tiltak som hull i ørene skulle diskuteres av begge foreldre. Og jeg mener at den ene parten ikke kunne overkjørt den andre i en sånn sak. Hull i ørene på småjenter er i grunnen også noe forbaska herk. Hørt om nikkelallergi, blant annet?
Mamma mø=) Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2011 Nja, det er grett nok det, men jeg spurte om det var noen regler om detta? Men står det ikke skrevet i noen regler, så er jeg heller ikke forplikta til å melde ifra eller spørre han.... Rett å slett!
Gjest ->>- Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Dersom barnet bor fast hos deg og bare har samvær med far, er dette en avgjørelse du kan ta på egen hånd. Du kan alltids vise frem barnelovens §37 om det er viktig.
Zupermam Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 om hun haddde langt flott hår, og pappaen hadde tatt henne med til frisør for å klippe henne praktisk kort-kort, hadde vel du også tatt det ille opp? ... Det er jo noe med å innse at begge foreldre har noe de skulle ha sagt da.
....mammatilto... :))) Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Enig med jenta sin far - slike ting gjør man ikke uten å snakke sammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mammatetogansketette:)) Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Hadde sambo sørget for hull i ørene til vår datter uten å høre med meg først, så hadde han fått kjeft ja-- fordi jeg hadde vært sterkt imot det. Så jeg forstår farens reaksjon...paragrafer eller ikke:)
Blubblubb Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Du trenger ikke regler for dette. Du snur det ganske enkelt den andre veien og spør deg selv - hadde du syntes det var greit om far ordnet hull i ørene på datteren deres uten at dere hadde snakket om det først?
Mamma mø=) Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2011 Det er greit nok det, jeg skjønner hva dere mener, men nå har det seg sånn at jeg og BF ikke har noe spes godt forhold, å jeg har fått beskjed om fra han at jeg ikke har noe med hva han gjør når jenta er hos han.. han informerer heller aldri meg om noen ting, Jeg pleier faktisk å informere om ting, men akkurat denne gangen gjorde jeg ikke det... Kanskje det var gæli, tydeligvis så synes mange det. men gjort er gjort og hull er hull! Å skal man gå etter det som står skrevet i barneloven så er jeg faktisk ikke forpliktet til å informere han om dette! Så sånn sett så har jeg ikke gjort noe straffbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå