Gå til innhold

Hull i ørene uten fars samtykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg på hvordan egentlig reglene er.. Datteren min på 3 år fikk hull i ørene i dag, å ville fortelle dette til sin far, da fikk jeg kjeft fordi jeg ikke hadde spurt han om det,for detta skulle visst tas opp med han først?

Stemmer dette?

Er det noen som har noen linker der det står noe om dette?

Sånn at jeg kan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du likt at han stakk hull i din datters kropp uten å spørre deg først? Jeg hadde ikke likt det.

Skrevet

Det er da klart at man diskuterer dette. Hvorfor tok du hull i ørene på en 3 åring?

Er du 16 selv?

Hva om han tok noen tatoveringer på ungen. Hadde det vært greit?

Skrevet

Man trenger ikke fars samtykke til det nei.. Med mindre frisørene krever skriftlif bekreftelse fra far med kopi av legitimasjon? Haha!

Skrevet

om hun haddde langt flott hår, og pappaen hadde tatt henne med til frisør for å klippe henne praktisk kort-kort, hadde vel du også tatt det ille opp? ... Det er jo noe med å innse at begge foreldre har noe de skulle ha sagt da. Skjønner hvorfor du er alenemamma - man kjører ikke over et annet menneske og tar så store avgjørelser alene som handler om deres felles barn.

Skrevet

"skjønner hvorfor du er alenemamma"...? Hva i alle dager slags ting er det å si? Hva vet du om årsaken til at noen er alenemamma? For ei uempatisk dum dåse du fremstår som.

Skrevet

Hvordan i alle dager kan DU sitte der å si at du "skjønner hvorfor jeg er alenemamma"??? Det vet du ingenting om...

Jeg driter i hva dere mener om saken, men spørsmålet var om det fantes noen REGLER om det, om det står skrevet et sted!

I stedet så angriper du meg sånn.. Tragisk!

Skrevet

Om dere har delt foreldreansvar, så er dette noe du skulle ha tatt opp med ham på forhånd. Har dere ikke delt foreldreansvar, så kan du gjøre hva du vil.

Personlig synes jeg ikke hull i ørene er noe småbarn skal ha, og når du først skal gjøre dette, så kunne du ha tatt det opp med bf op forhånd uansett foreldreansvar eller ei.

Skrevet

Vi har delt foreldreansvar ja. MEN hun bor fast hos meg.

Jeg og BF har ikke noe godt samarbeid i det hele tatt! Han informere aldri meg om ting som skjer når hun er hos henne, for i følge han har ikke jeg noe med det, når hun er der! Jeg pleier faktisk som regel å gi info, men denne gangen så ble ikke dette gjort,, Rett å slett..

HER ER LOVEN!

§ 37. Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med.

Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet.

Skrevet

Snakk om å være en rigid regelrytter når du ikke engang klarer å være smidig nok til å skjønne at man informerer om at man tenker å stikke hull i kroppen til barnet.

Er det rart dere har dårlig samarbeid?? Stakkars unge! Må være slitsomt å være barnet når foreldrene er de største barna i familien.

Skrevet

Er pent med blingbling i ørene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...