Gå til innhold

Noen her som har 3 barn men bare 3 soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?

vi venter nå nr 3 og "mangler" et rom. Har en sønn på 6 år og en jente på 4 år. De sover sammen nesten hver eneste natt selv om de har hver sitt rom. Når vi spørr de om de vil dele rom blir de kjempe glade begge to og sier at de gleder seg til det.

Jeg tenker bare at det kan bli vanskelig for en gutt og en jente å dele rom? Når storebror skal ha med seg venner hjem fra skolen så er det jo ikke så "kult" at lillesøster er der.. og omvendt..

Hvordan har dere løst dette med rom fordeling så lenge man mangler et rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har delt rom med min søster fra jeg var 2år til jeg var nesten 18år.

Er kun 1,5år som skille oss, men likevel har vi kranglet mye og ikke hatt lyst til å være med hverandre. Eller hun ville være med meg og vennene men ikke omvendt.

Alt går seg til, vil nok bli noen konflikter, men sånn er det alltid med søsken.

Det finnes løsninger på det meste.

- La de ha sine dager til å ha med venner hjem på.

- La de dra på besøk til andre og ikke bare ha meg seg venner hjem.

- La den som ikke har besøk ha en aktivitet å gjøre på i et annet rom.

- La barna være mye ute, besøket trenger ikke alltid å komme inn.

Skrevet

vi er oppe i den problemstillingen nå, venter barn til sommeren og har to barn fra før, men "mangler" også et soverom. Eldste barnet er 11, minste er 6, så det passer liksom like dårlig uansett og dele rom. Jeg har tenkt at vi har er års tid på oss før vi må finne på noe.. Enten må 11åringen og 6 åringen dele, eller 6åringen og babyen.. Passer liksom ikke noen av delene. Vi har full kjeller, og vurderer å pusse opp der, kanskje det kan bli attraktivt for den eldste når hun nærmer seg tenåra. Eller så har vi et rom innenfor stua som vi bruker som kontor, det kan gjøres om til et soverom evnt.... Vanskelig!

Skrevet

Nei, men vi har to barn og to soverom:-) De deler rom, jente på 7 år og gutt på 4 år. Det går kjempefint, er ingen problem at de er forskjellig kjønn.

Regner ikke med vi skal ha det sånn til de blir 15 og 18 heller, så for nå går det helt fint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...