Gå til innhold

Barnehage og skolestart...betaling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår dette da...?

Storebror skal begynne på skolen til høsten,regner med det sikkert er rundt 20 august det er skolestart..

Har en plan om å ta ferie på begge ungene fra midten av juli frem til skolestart...men får se når gubben har ferie på hvordan det går opp..

men etter juli,som jeg mener er betalingfritt,er jeg da ferdig å betale for storebror i bhg,eller må jeg betale for litt i august også eller... han vil jo være ferdig i bhg når han tar ferie..men om han må ta ferie tidligere og kanskje må noen dager i bhg i august for at vi skal få ting til å gå opp..hvordan er da dette?

samt har jo søkt SFO og full plass.. så bare lurer på om vil blir sittende å betale for både SFO og 2 bhg plasser i august eller.. tenker å prøve å spare opp litt penger om det blir slik...

kanskje litt innviklet det her,men håper noen forstod det =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

De aller fleste SFO'er åpner 1. august, så da er det jo der junior skal begynne etter sommerferien. Han skal ikke tilbake til barnehagen da. Ergo: Du betaler ikke bhg.plass, men sfo-plass i august.

Skrevet

Her er barnehagen open halve juli (pga feriestengt). 6-åringene beholder plassen til 15.august. Man betaler da fullt for juli mnd, men ingenting de 15 dagene i august. (man betaler for 11 mnd i året)

MEN, reglene er mange.

Skrevet

Her er juli betalingsfri mnd i barnehagen, og juli er siste mnd i barnehage om man ikke søker om å ha de i barnehagen frem til skolestart. Da må man betale for de dagene de er der som pleier å være til rundt 15august her.

Sfo starter ved skolestart, men man velger om en vil ha sfo i hele august eller bare fra skolestart. Betaler etter når de begynner.

Så du må nesten sjekke opp hvordan det er hos dere.

Skrevet

Hos oss er det slik at et nytt barnehageår begynner 15.august, og man må enten si opp plassen 3 mnd før 1.august, eller betale for halve august + for SFO, kjipt, men slik er det her.

Men som en annen sier: mange ulike regler ute å går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...