Gå til innhold

UVI.. erfaring med penomax?


zassy☆

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg urinveisinfeksjon i natt, syyykt vondt, var oppe i flere timer og venter på at legekontoret skulle åpne, kastet opp og var helt gåen. Nå har jeg heldigvis fått medisin, ble utskrevet selexid fra legen, men kjæresten min hentet det til meg og da sa de på apoteket at penomax var det samme så han kom hjem med det..har begynt å ta dem nå, men er nervøs for at de ikke skal virke like bra som selexid, noen som har erfaringer med bruk av det? Når jeg googler det nå ser det ut som det er de samme virkestoffene, men at selexid tar bedre på øvre/komplisert uvi enn penomax. Det er en kraftig uvi jeg har fått nå, er i skikkelig dårlig form og jeg blir irritert på apotekdamen hvis jeg ikke blir kvitt det nå altså :S Noen som vet hvor lang tid det tar før det blir merkbart bedring? Enda veldig vondt når jeg går på toalettet, men har bare tatt to tabletter så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har desverre ingen erfaring med den, men det er selexid jeg også har brukt de fleste gangene jeg hadde UVI. Har plagdes med det før.. Og sisst jeg fikk UVI ga de meg en annen type enn Selexid. Ikke den du fikk altså. Men ble kjempedårlig av den, ble tungpustet og fikk til slutt bronkitt som de sa med feber og greier. Men det var som sagt et annet merke. Men da også på apoteket så sa de at "denne" var helt lik den som stod på papiret så jeg fikk med meg en annen enn hva legen hadde skrevet ut.. Men som sagt, Det var ikke selexid i det heletatt. Jeg har bare god erfaring med selexid, og håper du blir kvitt det du også. Men når du ser at du har en dag igjen og enda ikke har blitt kvitt smertene så ringer du å sir fra, for da får du en ny kur av et annet merke.

 

Vil til slutt bare si at jeg føler veldig med deg, UVI er VONDT... Håper tablettene funker fort :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff håper jeg ikke blir like plaget, leser om mange som blir veldig kvalme av penomax :S Kjæresten angrer veldig på at han bare hørte på dem, hehe, men kan jo hende det funker fint så jeg gir det en sjans tenker jeg. Blir så irritert på at de på apotekene ikke bare kan gi folk det de skal ha!! For å si det sånn så bryr jeg meg ikke om å spare 30 kr hvis det ikke virker like bra! Legen sa at hvis jeg var like dårlig og evt fikk feber de neste to dagene skulle jeg komme tilbake, håper jeg slipper det!! Ja det er VONDT, har vært mye plaget med det før også, men er liksom ekstra ekkelt nå når jeg er gravid, blir så redd for den lille også. Leser overalt at mange ikke får så sterke symptomer eller symptomer i det hele tatt når man er gravid, vel DET gjorde jeg, typisk ;) men så vet jeg iallefall at jeg har det og kan få rask behandling da. Takk for at du svarte :) klem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, opplevde det samme som deg. Apotekeren sa at den var akkurat like bra, men til halvert pris bare. Jeg godtok det, og dro hjem, mne var litt spent som du. Men den virket kjempegodt på meg i allefall :-)

 

Lykke til! Bli-fort-frisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei!

 

 

Har gått på Penomax i flere omganger, fungerer knall på meg.

Reagerer ofte på penicillin, men tåler denne greit, og det er bra siden jeg ofte får uvi.

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamor så godt å høre! Nå ble jeg litt beroliget :)

Trønderline veldig godt å høre at du også har gode erfaringer med bruk av penomax :)

 

Takk for at dere svarte, håper jeg blir kvitt svineriet! Kjæresten er på butikk og kjøper mat og jus og godis til meg nå, for det er så synd på meg :P hehe.

 

Takk for bedringsønskene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penomax er synonymt med Selexid, dvs. at de har samme virkestoff, men forskjellig firma som produsent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg fant da jeg googlet:

 

"Selexid og penomax tabletter inneholder samme virkestoff, men er ikke identiske, da både innhold av hjelpestoffer og produksjonsmetode er forskjellig. Dette medfører dokumenterte forskjeller i oppløselighet, bivirkningsprofil, maksimal serumkonsentrasjon og biotilgjengelighet. I tillegg til behandling av ukomplisert nedre UVI, som er felles indikasjon for de to produktene, har også Selexid indikasjonen behandling av øvre/komplisert UVI. Forskjellene i produktenes profil antas av firma ikke å være av terapeutisk betydning for den felles indikasjonen, men derimot ved komplisert UVI. Produktene bør derfor ikke være byttbare på denne indikasjonen."

 

Så kan man jo bare lure på hva komplisert UVI er, men får uansett bare krysse fingrene for at penomax fungerer på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå dette er femte dagen jeg har tatt tabletter, bare to dager igjen og jeg kjenner symptomer nå.. er så redd for å få det på nytt! Burde jo forsvunnet helt nå ikke sant? Svir og må hyppig på do, men er ikke den smerten som i begynnelsen heldigvis..redd for å få nyrebekkenbetennelse hvis jeg går med dette uten at det blir bedre :( Nå er det jo helg også så må vel bare ta de siste dagene og se an hva som skjer..jeg døøøør hvis jeg får det på nytt som sist, utrolig vondt.

 

sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå dette er femte dagen jeg har tatt tabletter, bare to dager igjen og jeg kjenner symptomer nå.. er så redd for å få det på nytt! Burde jo forsvunnet helt nå ikke sant? Svir og må hyppig på do, men er ikke den smerten som i begynnelsen heldigvis..redd for å få nyrebekkenbetennelse hvis jeg går med dette uten at det blir bedre :( Nå er det jo helg også så må vel bare ta de siste dagene og se an hva som skjer..jeg døøøør hvis jeg får det på nytt som sist, utrolig vondt.

 

sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...