Gå til innhold

Til oss som er svært dårlig og mye kvalme..Huffda..


novembergutten:)

Anbefalte innlegg

Har dere noengang følt det som meg at dere er så dårlige og uggen i form at dere kan være så oppgitt at dere tenker at dere ikke er skapt for å gjennomføre dette ??:-P jeg har det nemlig sånn... (uten å synes for mye synd på meg selv..) hmm... Noen som tør å si de er så dårlige til tider? Huff.. 11 uker og lurer på hvordan jeg skal klare å komme igjennom.. sånn uten å miste all positiv tankegang...dette er nr tre liksom.. Trodde jeg var herdet nå...:-P hilsen meg lissom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er kvalm og uvel omtrent hele døgnet og er rimelig lei nå. Hadde eksamen idag, men måtte desverre avbryte pga. oppkast...kvalmen er så sinnsykt frustrerende, det eneste jeg ser fram til nå er når jeg blir "frisk" igjen fra denne evige "spysyken"...håper det går bedre på de neste eksamene mine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) og går på kvalmestillend. Jeg har heldigivis blitt bedre de siste dagene, nå er det til å leve med. Men da det stod på som værst vurderte jeg faltisk abort! Da var jeg dårlig da! Kan legge til at før jrg fikk nummer 1 var jeg ufrivillig barnløs, var gjennom IVF, hormonkurer, flere spontan aborter... så at jeg vurderte abort av et ønsket barn sier det meste om hvor ille det er. Men jeg kom meg gjennom det!

 

Vet ikke hvilken diagnose du har, men håper du får noe hjelp av legen din. Om det er kvalme kan jeg anbefale postafen og kvelden og afipran på dagen som kvalmestillende. Afipran får du på resept mens postafen er vanlige sjøsyketabletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Jeg har også eksten svangerskapskvalme, men tar ikke noe kvalmestillende medisin...

I påsken (som jeg hadde gledet meg max til) Var jeg stort sett sengeliggende hele tiden, og syntes det var utrolig kjipt! Orket ikke spille spill en gang med familien... Hadde mange mange tanker da ja, MEN jeg bruker å si til meg selv " at så lenge en er så dårlig som jeg har vært, vet jeg at det er liv" Så det er jo noe positivt med det ;)

og liv er det! Det fikk jeg selv se på ul rett over påske, og da er alle de uendelig lange ukene med kvalme og spying verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har vært så kvalm at jeg egentlig hadde mest lyst til å gi opp hele greia. Nr 3 her også, og har vært ekstremt kvalm denne gangen i forhold til de andre to gangene.

MEN det har gitt seg myyye før denne gangen, har ikke kastet opp på nesten ei uke nå og er bare småkvalm så lenge jeg spiser jevnt hele dagen.

Med nr 1 kasta jeg opp til over uke 20, pluss inn i mellom frem til fødsel, og med nr til uke 18 ca. Likevel har det vært verre denne gangen. Jeg har vært sengeliggende og nesten ikke fått i meg noe som helst mat og væske. Så er veldig, veldig glad for at det ser ut til å gi seg nå.

Hold ut! Plutselig en dag er det over!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...