Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Og hva slags? Her går det i naturelle med usukret blåbærsyltetøy et par-tre ganger i uka? Er jeg sær og hysterisk som ikke gir vanlig yoghurt?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Får nesten hver dag. Av den typen vi har. Fruktyoghurt, safari, yoplait, skyr. Ja, synes nok du er litt hysterisk...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Jeg gir vanlig youghurt eller biola hver dag. Og du er litt hysterisk ja HI:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Det varierer:) Noen dager gjerne 2 ganger (har en unge som er småspist og elsker youghurt) og da får h*n gjerne litago (den med mest sukker ja) Signerer de over her, du er gjerne litt hysterisk ja..men vi er alle forskjellige:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Her får barna på 3 og 5 år yoghurt kanskje 2-3 ganger i måneden. Synes ikke yoghurt er noe bra å stappe i ungene jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Jeg syns ikke det. Man trenger ikke å proppe ungene med masse sukker..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 MIn jente på 17 mnd får en litagoyoghurt med havregryn oppi hver dag. Hun spiser nesten ikke brødskive, og hun kan ikke bare spise grøt heller. Men yoghurt, det liker hun
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 De får yoghurt som mellommåltid i barnehagen mandager og fredager, ellers får hun en i ny og ne her hjemme. Da får hun den typen vi har liggende, og gjerne med kornblanding eller blåbær i.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Men det er ganske bra å proppe ungene fylle av sunne melkesyre bakterier. Kjøp vanlig youhurt,det er ikke så mye sukker i den.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Hver dag. De får den yoghurten vi har, ofte er det Litago eller Safari i en asjett med gryn og rosiner i. Ser ikke helt problemet, er ikke mer sukker i yoghurt enn i brunost o.l. Mine unger som knapt spiser godteri noen gang tar ihvertfall ikke skade av det sukkeret som er i yoghurten! Synes du virker litt hysterisk ja, men det er jo det totale inntaket pr dag som er viktig. Om det sukkeret de får i seg kommer fra yoghurt hos mine barn kommer det kanskje fra prim, kjeks, saft, syltetøy eller sjokolade hos andre barn. Det viktigste er jo at vi foreldre er litt bevisst barnas kosthold, yoghurt i seg selv er ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Her får dem yoghurt til fruktmåltidet hver dag i barnehagen. Litago, safari samme hva.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 Nesten daglig! Men de får også Danonino, som er et sunnere alternativ. Det er kesam og frukt, ikke sukker! Og barna eeeeeelsker det! Fikk best i test, bare at det ikke er "yoghurt" da.. http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article516695.ece
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 Han får yoghurt alt fra 0 til 5 ganger i uka. En gang i uka ca i barnehage matpakka, en gang i mellom som mellommåltid eller kvelds. Enten Yoplait Safari eller vanlig fruktyoghurt med jordbær el kirsebær. Lager smoothie eller mango lassi 2-3 ganger i mnd, bruker da matyoghurt. Lar han ikke styre inntaket selv, men ser ikke noe galt i en yoghurt noen ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 Ungen min får kanskje 2-3 ganger i uka (eller mindre). Noen ganger spiser han til frokost med 4-korn til, men det er ikke noe fast. Spiser nesten bare biola eller vanlig naturell. Får melonyogurt av og til, men vi har som regel bare naturell. Kjøper store pakker som vi spiser begge to. Handler ikke om å være hysterisk. Ungen min velger selv naturell foran søtet (og det gjør jeg også )
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #17 Skrevet 2. mai 2011 Er ikke særlig hysterisk når det kommer til sukker. De får yoghurt, men ikke hver dag. Syns det er dyrt i innkjøp når man har flere barn. Det går gjerne i Litago, bringebær er favoritten. Ungene får til og med kjeks og gjerne is på varme dager. Det er det totale som teller, og jeg vet at vi har et sunt kosthold hjemme. Litt sukker innimellom tar de ikke skade av.. Ungene her i huset er kvikke, opplagte og har et tonn med energi.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #18 Skrevet 2. mai 2011 Hver dag - bruker som regel biola eller activia pga magen
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #19 Skrevet 2. mai 2011 Daglig. Sliter med å få i henne mat generelt, og yoghurt går alltid ned, så da får hun det:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #20 Skrevet 2. mai 2011 Hver dag, med 4-korn i. Sunn og god frokost:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #21 Skrevet 2. mai 2011 Hver dag. Ymse sorter, stort sett med havregryn i.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #22 Skrevet 2. mai 2011 Han får en yoghurt hver dag og det e bare Litago som gjelder. Kriiiiiise assa, det er jo såååå mye sukker i det... Jeg synes kanskje du er bittelittegranne hysterisk ja,
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #23 Skrevet 2. mai 2011 en yoghurt i barnehagen og innimellom hjemme til kvelds
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #24 Skrevet 3. mai 2011 De spiser sjeldent youghurt hjemmme, det er noe de spiser mest av hos besteforeldre. Det smaker vist bedre der enn hjemme.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #25 Skrevet 3. mai 2011 Hver eneste dag når han kommer hjem fra barnehagen. Tar jo litt tid og lage middag så da er det greit med en snack.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå