Gå til innhold

til jordmor for første gang i morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

pleier dere gå alene til jordmor eller har dere med barnefar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk alene første gang da det var gruppe og har hatt en ekstra time også pga formen min, da var jeg også alene. men på uke 24kontrollen skal kjæresten være med :) Jordmor sa det var fint om han var med iallefall en gang, han skal også være med på fødselsforberedende samtale som vi skal ha med jordmor på sykehuset. Utover det blir det neppe så mange ganger til at vi går sammen tenker jeg, kanskje en gang mot slutten hvis det er behov eller noe :) Lykke til hos jordmor :)

Skrevet

Du må glede deg masse til å gå til jordmor:)

Jeg synes det var kjempekjekt:) Masse bedre enn å gå til legen, ho fortalte meg masse om diverse. Også fant ho hjertelyden <3

Hadde med mamma første gang siden barnefaren var på skole, men han skal bli med neste gang:)

Jordmora sa at han burde bli med èn av gangene ivertfall, for å fylle ut et sånnt skjema om at han er faren til barnet osv :)

Skrevet

Jeg skal også på første jordmor time i morgen, spennende. Barnefar kunne dessverre ikke være med denne gangen, men skal nok være med senere :) Skal bli morro å høre hvordan det gikk med deg.

Skrevet

Ikke første, nei. Ville gå alene på den. Men neste uke skal jeg bare en liten tur for å prøve å høre hjertelyden,og da blir han med. :) også ultralyden, såklart!

Skrevet

har har pappan vært med på alle kontroller :)

Skrevet

Hvor langt er dere på vei når dere skal til jordmor?

Var hos legen når jeg var 10 uker på vei, men han sa jeg ikke trengte å gå til jordmor før etter ultralyd.. Er nå 12+3, og skal ikke på ultralyd før 11 juni.. Ikke det lenge å gå???

Skrevet

Det samme sa legen til meg. Men har fått time hos jordmor 25. mai, da er jeg 16+2 uker. Selv har jeg allerede vært hos legen i uke 9 og 12. Jeg kunne droppet jordmortimen pga jeg allerede har vært hos legen to ganger, men siden samboer hadde veldig lyst til å bli med, har jeg valgt å gå.

Ring til jordmor du og hør når du kan få en time. Jeg ville tatt en time før UL hvis hun har ledig time til deg.

Skrevet

Har vært hos legen både i uke 7 og uke 12 , skal til jordmor uke 17 og ultralyd uke 19+6, skal til lege igjen uke 21. Syntes ultralyden ikke skal legges inn son lege\jordmortime. Så skal gå til lege og jordmor annenhvergang. 4 uker i mellom. Mannen min har ikke vært med på jordmor kontroll. Skjer jo ikke så mye der da. Han har bare vært med på ultralydene.

Lykke til :)

Skrevet

For 5 år siden når jeg gikk gravid da, så var jeg hos legen en gang i mnd..

Skrevet

Jeg har kun hatt mannen med på UL og voertidskontroller. Vanlig jordmorkontroll føler jeg ikke har så mye med hverken han eller babyen å gjøre. Denne gangen går jeg ikke til jordmor, var mer fornøyd med legekontrollene. Jordmoren min virket mer usikker og laget en sak ut av småting.

Skrevet

Samme tingen er med meg. Jeg var hos legen første gang da jeg var i uke 10. Nå er jeg i uke 15, og skal til legen igjen nå til mandag, da er jeg i uke 16. Da får jeg forhåpentligvis høre hjerte for første gange! Får også min første ultralyd når jeg er i uke 18. Noe jeg syntes er veldig trist, med tanke på at alle andre jeg kjenner fikk ultralyd før uke 10, mellom uke 10 og uke 18 en gang, og rundt uke 18 for å få vite kjønn.

Jeg går rundt i håp om at babyen min er ok. Har jo ikke akkurat fått høre eller se noe liv enda.

Barnefar var med meg første legetime, men skal ikke være med andre, men han skal være med på ultralyden:) Han er i militæret, så det er litt vanskelig for han å være med på alt sammen.

Gratulerer til alle andre kommende mødre! :)

Skrevet

Samboeren min ønsker å være med på kontrollene hos jordmor- han synes det er nyttig å høre hva jordmora har å fortelle fra gang til gang - feks hva hun mener om de tingene som jeg har spørsmål om- dette være seg både min form, babyens form og samlivet mellom oss.

Og han synes det er stor stas å høre hjertelyden hver gang.

Jeg vet mange vordende pappaer som aldri har blitt spurt om å være med på kontroller, det synes jeg er synd.

Vi mødre er jo meget heldig - vi bærer barnet vårt i magen og får hele tiden kjenne og føle på utviklingen som er underveis.

Vi knytter lettere og fortere bånd til den lille.

Tenk på pappaen- som ikke kjenner hva som skjer inni oss- foruten når de tar på magen og vi forteller hva som skjer....

I hvertfall gi de en mulighet til å være med - visst de ikke vi eller ikke kan, neivel, men da har de i hvertfall fått tilbudet .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...