Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har bestemt meg for å utdanne meg. Jeg har ikke utdanning og det er utrolig vanskelig å få seg jobb. Jeg har stortsett jobbet som barnehage assistent og jeg har jobbet med sykisk utviklingshemmende mennesker. Det var veldig læringsrikt men det er ikke det jeg har lyst til å jobbe med i framtiden. Jeg kunne tenke meg å utdanne meg enten som hudpleier eller massør. Som fotograf kunne jeg også tenke meg. Men hva er egentlig best å velge av disse tre yrkene? Hvor er det størst mulighet for å få seg en fast jobb etter utdanningen? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 De yrkene du nevner nå kan du jo jobbe som selvstendig næringsdrivende i, så om du er driftig og flink til å markedsføre deg selv kan du skape din egen arbeidsplass. Du må jo se på hva du interesserer deg mest for, og hvordan du kan tenke deg at en arbeidsdag skal se ut. Forografer jobber jo litt sånn ymse, avhengig av hvordan fotograf du er. Portrettfoto er vel typisk 8-4 jobb i studio, men så kan du jo ta oppdrag for media, bryllupsfoto, mote, reklame etc, da kan det bli helgejobbing, kveldsjobbing m.m Hvor bor du? Lurt å tenke på hvordan markedet for de ulike yrkesgruppene er. Lite sted gir lett høyere konkurranse siden det er færre arbeidsplasser.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Takk for svar. Jeg tenkte det er litt lurt å jobbe som ansatt først etter utdanningen for å få mer erfaring i yrket før jeg skal prøve å jobbe som selvstendig næringsdrivende. Det er igrunn hudpleie jeg interesserer meg mest for. Ang massasje så er jeg veldig flink å massere har jeg blitt fortalt. Ang foto så synes jeg det er gøy og ta bilder som hobby men tror en må være krativ i det yrket. Det er jeg igrunn ikke. Jeg bor på bygda. Om jeg skal prøve å søke jobb senere må jeg vel prøve å søke i Ålesund eller Molde. Der jeg bor får en bare jobb i matbutikk, barnehage og som assistent med sykisk utviklingshemmende mennesker. Jeg tenker det er viktig å velge utdanning der en også får seg jobb senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå