Gå til innhold

minipillen cerazette.... erfaringer??


Lillegull2008&2010

Anbefalte innlegg

har brukt dem i 2 mnd nå og har hatt tilsammen 1 uke med blødningsFRIE dager... visste jo det kunne bli sånn, men det er likevell veeeldig frustrerende... vil det gå over etter en stund at jeg blør stort sett hele tiden eller blir det sånn heeele tiden? brukte de i 1,5 mnd sist ammeperiode før jeg ga opp, nå hadde jeg en plan om å holde ut lengre i tilfelle det gikk over, men nå begynner tålmodigheten å tømmes her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Har blødd nesten sammenhengende i 4 mnd. Jeg skjønte ikke at det var pillene sin skyld, men da jeg slutta med dem slutta jo blødningene også. Ikke under noen omstendigheter har jeg tenkt å begynne med dem igjen!

 

Dustepiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mistet mensen helt, for så og bli gravid, mens jeg gikk på pillen... Kan ikke anbefale den....sett heller inn spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde først sammenhengende i 4mnd, så mistet jeg blødningene 1uke (og den uka ble jeg gravid)

ALDRI mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte cerazette i over 2 år før jeg sluttet og da ble jeg gravid med en gang. I begynnelsen blødde jeg litt hver dag i en lang periode.. det var kjipt, men det gikk over og jeg mistet blødninger helt.

Etter at babyen ble født begynte jeg på pillen igjen og hadde også nå en lang periode med blødninger. Sikkert et par måneder. Nå er det gått over.

Egentlig er jeg veldig fornøyd, men blir veldig usikker når jeg syns jeg stadig leser om folk som blir gravide på cerazette. Det vil jeg jo ikke bli nå!

Men siden den har funket for meg tidligere, får jeg håpe den fortsatt gjør det.

Men hvordan funker spiral egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på disse i over 5 år. Har ikke blød siden jeg startet på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Synd at alle var plaga med blødninger da... også så mange graviditeter?? nå ble jeg litt nervøs.. Uff, men da ser det ikke ut som jeg blir kvitt denne blødningen med det første... Skulle sette inn hormonspiral, men så kunne hun ikke gjøre det fordi livmora mi låg på tvers og var tynn som smør, så jeg må sette den inn på sykehus med narkose, og har fått brev om lang ventetid.... Såe.... Da sitter jeg her da, og blør.... Arrrgh..... Er så redd for å prøve forskjellige piller også, fordi jeg var veldig plaga med hodepine og masse migrene av flere typer prevensjon, så akkurat nå er jeg rådvill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun minipillen cerazette ligger å sover i sengen sin :o)

Ellers blødde jeg 5 mnd i strekk.. Møkka piller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart gått på de i 2 år og hatt mensen 1 gang,1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke ut som jeg blir å fortsette. Lovte meg selv at jeg skulle gi den et langt forsøk denne gangen... men..... det frister lite. leeei av å blø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blødd i det heletatt siden jeg begynte på dem. Bare litt rosa slim/spotting et par dager kanskje....

 

Men det varierer nok veldig fra person til person

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille☠Kadalma

Hmm, ser det er flere som har blitt gravide her! Jeg fikk tvillinger på Cerazette...hadde ikke noe særlig bivirkninger ift blødninger da, men pilla gjorde virkelig ikke jobben sin ;-)

Minipiller er vel litt mindre sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første året hadde jeg ingen blødninger. Nå i det siste har jeg hatt ganske ofte. Så vurderer å finne noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på cerazette i snart 6 år nå. De første 5 mnd blødde jeg hele tiden. Nå har jeg mensen kanskje 3 ganger i året. Så det snudde :)

Ikke har jeg blitt gravid på de heller, heldigvis :)

Gikk på Trionetta og ble gravid på de, så de stoler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid med de.. Men de fire månedene jeg gikk på de gikk jeg opp 8kg!! Så fort jeg sluttet med pillene stoppet vektøkningen!!

Selv om mange syns det er praktisk å ikke ha blødninger ville jeg nok ikke gått på de om jeg fikk blødningsstans.. Det er jo noe som ikke er helt som det skal da.. Skjønner ikke at Cerazette fortsatt er lovlig egentlig,kan umulig være sunt hverken å blø hele tiden eller ikke blø i det hele tatt!! :o

Meget skeptisk til de pillene jeg,ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blødde også hele tiden da jeg gikk på dem :/ ikke småblødninger, men vanlig mens-mengder!

da jeg hadde blødd i 8-9uker i strekk, kasta jeg hele pillepakken "ut av vinduet".

Nå har jeg kobberspiral og er veldig fornøyd, visst man ser bort i fra blodmengden den uken jeg har mensen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

ser at mange har blitt gravide på denne pillen😅 var dere flinke til å ta den til samme tidspunkt hver dag?

Anonymkode: 7f4c8...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Cerazette - euroclinix.net Jeg har gått på dem i syv år, er veldig fornøyd. Mistet mensen nesten med en gang (tror jeg hadde et par blødninger de første tre månedene), har ikke noe problemer med masse uregelmessige blødninger som mange sier de har. Får mensen ca hvert 2,5 år eller noe sånt, og det kan jeg klare å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først 5-6 månedene var fantastiske.
Ingen blødninger, ingen smerter.

Så begynte jeg å få PMS som ble verre og verre, og først litt småblødninger en gang i blant til å ha det hele tiden.

ALDRI de pillene igjen!!!!!!!

Hadde forresten alarm på telefonen og tok dem på samme tidspunkt hver dag

Anonymkode: dcf9a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid da jeg tok de. Skulle ikke ha flere barn, men ble en nummer 3

Anonymkode: 66c00...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...