Gå til innhold

Kynnere eller begynnelsen på noe mer??


MEWH

Anbefalte innlegg

Natt til søndag våknet jeg med smerter nederst i underlivet og smerter i korsryggen, og tenkte nå skjer det noe.. Magen var stein har og følte ubehag, men jeg følte ikke den kjempe smerten. I natt våknet jeg av samme følelsen og ble liggende i noen timer, mens smertene i underlivet og korsryggen kom i hulter til bulter. Var ikke noe tidsgrep over når det kom og gikk..

 

Nå sitter jeg i sofaen og syns disse samentrekkningene (magen blir stein hard) kommer hele tiden.

 

Hva skjer? Er det starten på fødselen, betyr dette at jeg kan ha disse smertene i noen uker før det skjer noe mer, eller er det startskuddet på noe som skal skje om ikke så lenge!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter på denne. har det helt likt som deg! Jeg tror bare at jeg blir "lurt", men man vet jo aldri... Jeg har 4 dager til termin, så håper det er starten på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg d også. På 2.uka eller noe. Slitsomt når man tror d skal skje noe mere og så blir man bare lurt. :-( . Men , men .....skjønner d vel når d virkelig er i gang :-) Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare kynnere. Jeg har hatt det slik som du beskriver de siste fire-fem ukene og er nå to dager over termin, 3. mai. De blir verre og varer lenger og lenger jo nærmere fødselen man kommer. I natt har de holdt på ganske jevnt og kan vare i opptil to minutter. Noen ganger blir magen bare steinhard uten ubehag, andre ganger kjenner jeg i tilegg sterke stikkninger fra åpningen (gjerne når jeg sitter i sofaen, i forbindele med at babyen er veldig aktiv).

På fødselskurset som jeg var på i april sa jordmor at man skjønner forskjellen på kynnere og rier når riene kommer, for de er mye mer smertefulle og går ikke over. Mitt tips når kynnerene står på som verst er å legge seg ned eller eventuelt reise seg opp og gå litt. Det syntes jeg hjelper! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...