Gå til innhold

Høgt SF mål - andre?


snartnr3:)

Anbefalte innlegg

Andre som ligg over det normale feltet på SF mål på helsekortet?? Eg ligg over det normale skraverte feltet og det øker berre for kvar kontroll eg er på....... veke 27 no...... andre med lignande erfaring????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg låg også over på sist måling og jeg vet at jeg har mye fostervann... Hvor mye vet jeg ikke, ikke heller om det er FOR mye, eller om det kan være en sammenheng.. Skal snakke med legen min om dette på onsdag da magen min er stor og presser mot ribbeinen og det er tungt å puste.

Hvordan har du det? Presser magen mot ribbeinen på deg?

Jeg er forresten i uke 28 (men 30 enligt en tidlig UL)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja presser på og eg er blitt veldig tungpusta! Kan ikkje huska at det var så merkbart så tidlig med dei to andre.... Er ellers i veldig fin form :)

 

Jordmor (og lege) reagerte på torsdag når det fortsatt gjekk oppover med SF målet og ville ha ein ekstra ultralyd for å sjekke. Eg eter normalt og er i aktivitet men likevel..

 

Kan sikkert ha mykje å sei med mengde fostervatn ja...det får eg sett på ekstra UL.. :)

 

Blir spennande å høyre kva legen din seier om du fortsatt ligg over på onsdag.. Om du og blir sendt vidare for sjekk ev. Din første eller har du fleire?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det slitsomt med pusten, føles som om man er i verdens dåligste form!

 

Jeg har en datter fra før, som er 5 år. Jeg har glemt en hel del fra den graviditeten, eller fortrengt kanskje;) Kan i hvertfall ikke huske at det var så her tungt:/ men det var nok ikke det, alle graviditeter er jo forskjellige, og jeg er jo eldre nå også.

 

Når skal du på UL? Tror du du har feil termin kanskje? Eller sa de någon annan orsak til sf-målet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett i at mykje kan sikkert bli fortrengt :)) Var kanskje nett likt.......... :) Har og ei jenta på 5 år så er ei stund sio sist her og... :)

 

Terminen er 7.8.11 og er ganske sikker. Men no har eg nettopp vært på ultralyd og det viste seg at babyen var akkurat så stor som den skulle. Heilt på normalen. Legen sa høgt SF mål hadde med korleis babyen låg og at eg verken hadde mykje fostervatn eller andre ting som var unormalt / farlig. Skulle berre slappa av og nyta graviditeten :) Om jordmor seinare meinte eg fortsatt låg altfor høgt skulle eg komma inn igjen for ny sjekk når det nærma seg termin.

 

men var jo kjekt med ein liten kikk på mini..... :) fekk 3D bilder og alt..... :)

 

Lykke til med din kontroll onsdag!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er våre jenter like gamle jo:) og jeg har termin 2. aug..

 

Så godt å få vite at alt var som det skulle - og en liten ekstra kikk er aldrig feil;) Og 3D bilder, så moro, det har jeg aldrig hatt på mine... Er det mye bedre en de vanlige UL bildene? Kanskje hadde vart gøy å ha...

 

Det er sikkert som det skal her også, bare høy "mageføring" på oss;)

 

Pust, pust:) Og takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er garantert som det skal hos deg og ja :) Og er du bekymra - be om ein kontroll!!! Eg syns det var veldig kjekt med 3D ultralyd ja - aldri vært på det før, men bildene er litt spesielle... nesten litt "skummelt" å sjå, men samtidig fantastisk såklart! :) Men trur ikkje eg hadde tatt ein sånn UL berre på gøy for å få bildene. Men no var jo eg på ein kjapp UL for å sjekka veksten til babyen. Ved private UL og 3D får ein sikkert sjå mykje meir og kanskje bedre bilder m.m. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ligger på toppen av det skraverte feltet, men jeg følger kurven ganske bra.

Mine to første barn var store så jeg regner med å få en stor unge denne gang også. Jeg ble diger når jeg gikk med dem også.

Lungene mine er fem nummer for små og det skal ikke mye til å bli kortpustet.

Jeg er så diger at jeg frykter keiko-size innen august. Heldigvis er det bare magen som har fått kiloene foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ligger også langt over det skraverte feltet. Er min første gang og jordmor instiller meg på at det kan bli ein stor unge som skal ut. Eg har SF mål på 34 i veke 28, så eg ligger som sagt langt over. Eg har ikkje lagt på meg unormalt møkje, men bærer magen veldig høgt. Tenker eg skulle be om ein ekstra sjekk ved neste kontroll dersom eg fortsatt er veldig stor. Eg har jo ikkje lyst å presse ut ein 6 kilos unge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...