Gå til innhold

Jeg vil ikke være meg selv lengre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en sånn person som ingen liker.. Vokste opp som et mobberoffer, og har alltid blitt utnyttet på grunn av min dumsnillhet.

Jeg blir enten avvist eller bare ignorert. Begge deler gjør like vondt.

Jeg har blitt redd for å vise meg ute, for jeg er så lei av å bli snakket stygt om, og sett rart på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da er du jo langt fra DEG SELV - du har bare blitt summen av alt negativt du har opplevd. Og det er en god nyhet, for det betyr at du kan gjøre noe med situasjonen din :o)

Aller først: drit i hva andre måtte syns om deg. Før du bekymrer deg om hva andre syns, må du begynne å like deg selv.

Finn positive ting ved deg selv! Pene tenner? En jævel i matematikk? Flink med hunder? Flott rumpe? Hva som helst! Poenget er at du skal våge å være stolt over det du har :o)

En fin øvelse er å skrive ned x antall positive ting om deg selv hver morgen. Det høres teit ut, I know, men det hjelper.

Finn ut hva du liker! Dumsnillheten kan du sende på en lang ferie, nå skal DU være den viktige personen i livet ditt!

Kjøp sko du tror du ikke klarer å gå i, kjøp en kjole som du tror du ikke tør å gå med, bytt ut sminken din med noe nytt, farg håret - i det hele tatt; venn kroppen din til at fra nå av skal den skjemmes bort og stases opp. (Nok et billig psykisk triks som funker!)

Kognitiv terapi er genialt for å gjenvinne mestringsfølelsen og få styring på livet sitt. Du kan google deg fram til ting du kan gjøre selv, eller finne en terapeut. Biblioteket har også geniale bøker om emnet.

http://www.kognitiv.no/kognitiv_terapi

Mat er uhyre viktig i forhold til hvordan du føler deg. Spis mat som virkelig smaker noe, og prøv nye oppskrifter og råvarer. Utfordre gamle inngrodde vaner. Psyken får det mye bedre når kroppen føler at den virkelig er i live - og smak er en stor del av den følelsen.

Beveg deg! Gå tur, ha sex, begynn på et treningssenter, gjør øvelse foran tv'n, hva som helst! Bare få opp pulsen og kjenn at du lever :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...