Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 jeg er ikke perfekt jeg heller, men jeg synes det er litt rart når voksne skriver så mye feil..kan ta et eksempel: "interisert" øh?jah....ser det OFTE...flere ord?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 I fjord (i fjor) Sitvasjon (situasjon) Di (de) Misshandle / missforstå / missunnelig ol Honkle (håndkle)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 infulensa legimitasjon deprisjon beskymra forskjøla *grøss*
ellen-propellen Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Artigste skrivefeilen jeg har sett på lenge var i dagbladet. De skrev om bryllupet i England og at brudeparet ble hentet av helekopeter . Jeg skriver mye feil her inne og forventer ikke mye rettskriving på nett,men forventer litt mer fra nettaviser og journalister enn helekopeter hehe
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Mange av skrivefeilene er forståelige, men har aldri skjønt hvorfor så mange skriver "invistere" i stedet for "investere", er det noen som uttaler det "invistere"? (Holder helt åpent at det er en dialekt jeg ikke kjenner godt nok, beklager i så fall min uvitenhet).
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 apselutt = absolutt honkle = håndle kansje = kanskje nyskjerrig = nysgerrig
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Komformasjon. Komfirmasjon. Intravinøs. Beskymret.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Nysgjerrig mener du vel 23.40 (altså med j )
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 for ikke å snakke om HÅNDKLE ikke håndle.. også til 23.40
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Har en venn på facebook som alltid skriver ordet "var" galt. Hn skriver f.eks. slik: "Det hva godt med et bad". Klarer ikke å forstå hvordan man kan klare å ta feil der! Og folk som skriver stor bokstav plutselig i en setning er også sært. F.eks.: "Nå har jeg Vært å vasket sommerhuset. Skal bli godt å Komme hjem igjen." Har mange slike i vennelista på facebook. I en blogg var overskriften slik ganske nylig: "Vår Rengjøring". Hun mente nok egentlig "Vår-rengjøring", men jeg tenkte faktisk at det var DERES rengjøring først. Nemmelig- nemlig Hemlig- hemmelig Sunde- sunne
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 hva så, det viktigste er vel at du forstår hva dem skriver.Ja det blir mye skrivefeil når det haster forbi på tastaturet samt dere må og huske på at det er mange som skrive på dialekt. fei for din egen dør.....
Tokatter_USA Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Ja, man forstår jo til slutt, når man har lest teksten et par ganger, sakte. Men herregud, jeg er over 40 og har lest siden jeg var 3 - å lese tekst sakte og to ganger for å få med meg meningen er noe jeg trodde jeg hadde vokst fra for lengst.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 desverre- dessverre Orddelingsfeil er også ekstremt irriterende.Datet en kar som delte hvert eneste ord omtrent. Helt komisk! Må jo være en form for dysleksi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå