Gå til innhold

Hvordan si nei til å passe tantebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har en bror som har en sønn på 5 år. Han bor sammen med mor til barnet. De trener begge to lagidrett og liker å være med på det som skjer. Dette fører til at de spør oss om å passe barnet deres noe jeg ser på som ofte. Alltid en gang i uka, i perioder oftere. Jeg har prioritert å jobbe 60% og legger opp trening til etter leggetid hos mitt eget barn for å ikke miste den verdifulle tiden jeg mener tiden med barnet mitt er.

Men de se litt annerledes på det. De mener at jeg har så mye fritid at det ikke hefter dem i å spørre om barnepass. Jeg liker veldig godt barnet deres, og passer gjerne. Men de mener at en femåring kan være oppe til 10 og kommer gjerne ikke å henter før halv ni på kvelden. Eller spør om overnatting slik at vi må levere to plasser. Ble rotete dette, men uansett, hvordan kan jeg forklare at vi ikke kan/vil passe barnet deres selv om vvi er hjemme og faktisk kan passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare si det som det er. Dere er ikke pliktig å passe deres unge.

Da får de heller leie barnevakt når det blir så ofte.

Høres ut som de er mer opptatte av seg og sitt enn av ungen sin.

Skrevet

Den bør mannen din ta med broren sin. Still krav til mannen, eller be han ta jobben helt alene, om han vil fortsette med å passe barnet.

Skrevet

Deres barn, deres ansvar. Fast barnepass koster penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...