Gå til innhold

egenmelding eller sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, junior var syk på fredag og jeg var hjemme fra jobben med han. Nå har han fått skikkelig diare og spysyke, og jeg kan neppe tilbake på jobb hverken i morgen eller tirsdag.(er alenenmamma så det er jeg som må være hjemme) Synes å huske noe om at jeg kun kan være hjemme 4 dager med han uten sykemelding. Noen som kan disse reglene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verken egenmelding eler sykemelding. Du er ikke syk.

Men du har sykt barn dager du kan bruke.

Skrevet

Du bruker av dine sykt-barn-dager.

Det er ingen begrensing på hvor mange dager i strekk du kan være hjemme med sykt barn (så lenge du har flere dager tilgode selvsagt), men etter 3 dager KAN arbeidsgiver kreve legeattest. Noe det er svært få arbeidsgivere som gjør, da de fleste stoler på sine arbeidstakere :)

Skrevet

Det var naturligvis syktbarn dager jeg mente. Men er ikke de begrenset til 4 dager sammenhengende. For helgedagene blir vel inkludert når jeg er borte både fredag og mandag. Eller er jeg helt på villspor her?

Skrevet

Ettersom sykt barn dager kan taes ut som enkeltdager bruker du ikke 2 dager på helgen og kan fint ta ut en dag på mandag. Du har da bare brukt 2 dager. Er barnet sykt i over 3 dager kan arbeidsgiver kreve en legeattest på at barnet er sykt, men det er uansett ikke snakk om sykemelding for hverken deg eller barnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...