Gå til innhold

Når sluttet dere med mme til mini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mini på 17 mnd får en flaske med mme når han legger seg. Kun den flasken.....å han koser seg sånn med den... :S Men når synes dere det er på tide å kutte ut den? Det er ikke hver kveld at han drikker opp den heller.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg som trodde vi var de eneste... :-)

Gutten min er også 17 mnd. Han får en flaske mme når han står opp om morgenen. Er ikke så glad i vanlig melk og da får han en myk start på dagen og sitter og koser seg i fred og ro mens jeg lager frokost og smører niste.

Tror vi kommer til å fortsette med dette en stund til.

Må også legge til at vi har hatt noen sykdomsrunder i det siste, da vi har hatt matnekt i ca en uke av gangen, flere runder etter hverandre. Da var det greit at han fortsatt fikk mme, for det var omtrent det eneste vi fikk i han og det er jo litt næring i det.

Skrevet

Hvis han får det før tannpuss gjør det vel ikke noe ? Min fikk natt/morgen flaske til han ble 21 mnd...

Skrevet

Hvorfor ikke bare gi vanlig melk som er oppvarmet? Syns igrunn at 17mnd er stort nok til å klare seg uten kveldsflaska.

Min er 1år nå, og vi er på siste pose med mme nå. Da er det melk for alle penga. Han får det kun som drikke til måltid uansett. Eneste problemet her er at han ikke likte den kald.. Han får siste koseflaske før natta og tannpuss med varm melk, men har tenkt å kutte den ut snart. Er jo ikke bra for tennene og en dårlig uvane.

Skrevet

De fleste går vel over til vanlig melk når barnet er rundt 1 år.

Sluttet med mme til mine barn rett før 1 års dagen. Drikker han ikke vanlig melk? Om han ikke liker melk så kan du blande 50/50 med melk og mme og så gradvis ha mer og mer melk i.

Skrevet

Tusen takk for svar!!! :D Nå ble jeg letta.Trodde også at vi var de eneste og trodde jeg kom til å få mye fy-fy her ;P

Husker ikke hvordan jeg gjorde det til nr 1 :o Enda det er ikke sååå mange år siden.Tror bare det gikk litt over av seg selv :)

Får vel se hvordan det går :)))

Ha en fantastisk vår jenter!!!

Hi :)

Skrevet

Gjorde som Gutta er ute og puppene henger. Vesla sluttet med mme da hun var 1 år og en halv måned. Da var posen tom gitt. Brukt den halve måneden på å spe ut mme med kumelk til hun ble vant til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...