Gå til innhold

Sterilisering! For - og motargumenter mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en litt plagsom forvirring tidligere i dag begynte jeg og mannen å diskutere om jeg burde sterilisere meg. Vi har ikke planer om å få flere barn, men jeg vet liksom ikke om det helt er godt nok argument?

Så for/motargumenter mottas med stor takknemlighet. Kanskje jeg til og med får noen flere punkter enn hva jeg selv har kommet frem til :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mange fine argumenter for, men alle forutsetter at dere er sikre på at dere ikke vil ha flere barn:)

-det er enkelt (spesielt om mannen gjør det, 20 min bare)

-man slipper hormontull

-man slipper kondomer

-billig etter den første investeringen

-man blir mest sansynlig aldri mer gravid, hurra!

Skrevet

Mine argumenter for å ikke få barn nummer 3 er:

- Vi må kjøpe ny stor bil

- Jeg nærmer meg 30 og har ikke helt fått på plass en ordentlig utdannelse (1 år igjen)

- Vi vil gi mest mulig av vår tid til barna, og det kan bli knapt med egentid på hver enkelt hvis det skal deles på 3 (dum grunn?)

- Alle 3 skal ha mulighet til å delta på fritidsaktiviteter etter eget ønske

- Utstyr til evt. fritidsaktiviteter

Men om jeg blir gravid ved et uhell så er jo neste hjertelig velkommen også såklart, men føler at med så lite tid med barna med jobb, skole, barnehage ++ så vil det være litt urettferdig ovenfor barna om vi får flere. Skjønner? Eller er jeg helt på tur nå?

Dette er ihvertfall noen av mine argumenter for sterilisering, sammen med dine, 20:36

Skrevet

Her var 3 barn planlagt og fjerde kom som et "uhell". Siden jeg blir et skikkelig troll på hormoner sluttet jeg med dem, også slurvet vi litt og jeg ble gravid.

Nummer fire var veldig velkommen og vi er kjempeglad for henne, men nå vil vi ikke ha flere.

Fordelene med sterilisering er at man slipper helt å tenke på prevensjon. Jeg slipper alle bivirkningene hormonene gir meg (hodepine, humørsvingninger, soppinfeksjoner osv). Man slipper styret med kondomer.

Den viktigste grunnen er nesten at man kan nyte sex 100% uten å være redd for uplanlagte svangerskap ;)

Har ikke angret et sekund!

Skrevet

Jeg skal sterilisere meg etter neste barn, har bare et nå, så vil ha to ^^ Kroppen min er ikke helt skapt for alt graviditetstullet, så for min del er det ikke noe å vente etter.

Så mine argumenter for, er jo at jeg slipper å ødelegge kroppen min totalt hvis vi skulle glippe på en ekstra etter neste. Men ville også tenkt det samme om jeg var superfrisk gjennom svangerskapene, for jeg vil ikke ha flere enn 2. 2 er perfekt etter mitt syn, nok tid til begge (man kan ta en hver), de har et søsken slik at de har noen å støtte seg på når de blir voksne og foreldrene blir borte og det er ikke minst DYRT med unger, så jo flere man får, jo mindre kan man tilby dem av matrielle goder og aktiviteter. Det trenger jo ikke ha noe å si, men det er kjedelig å være den med arveklær og å være den eneste uten Bakugan når alle i klassen leker med det.

Kjør på Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp*, Og det DESIDERT tryggeste er jo at DU gjør det, mannen kan fortsatt skyte skarpt i visse tilfeller :/

Skrevet

Vi har tre barn og nå skal vi begge sterilisere oss for å være helt sikker på at det ikke blir fire barn her... Tre er mer enn nok, temmelig krevende og den egentiden man har med to barn kan man bare drømme om når man har tre!

Ingen flere barn her, så her skal vi begge snipp-snappes!

Skrevet

Hvor gammel er du??

Er du virkelig HELT sikker??

Hva om det skjer noe med barna/ det blir slutt med gubben.? (og at du finner en ny, som ikke har barn fra før??)

Jeg syns at steriliseringer litt drastisk, om du ikke har grunner som at du IKKE BØR ha flere barn, sykdom-skader ol.

Men du trenger ikke bekymre deg for å huske piller/kondom eller hva det nå er dere bruker.

Om du ikke tåler hormoner er det greit.

om du er så gammel, at sannsynligheten for flere barn er liten. Forskjell på å være 27 og 37 eller over 40...

Menn kan jo befrukte kvinner langt opp i åra, så ...jeg er mer for at kvinner gjør det, enn menn..OM de velger det.

Skrevet

jeg har sterilisert meg i en alder av 30. Jeg har 2 barn og har alltid sagt at jeg ikke ønsker mer enn det. Jeg ønsket det av praktiske årsaker da jeg ikke vil putte hormoner i kroppen min. og det er selvsagt helt fantastisk å nyte sex uten å ha noen bekymringer i bakhodet ...enn hvis jeg blir gravid ol...jeg gjorde det i forbindelse med keisersnitt.

Skrevet

Jeg vil aldri sterilisere meg selv om jeg er fast bestemt på ikke å få flere barn. Rett og slett fordi man aldri vet hva fremtiden bringer og jeg derfor ikke vil låse meg 100 % . Jeg har brukt hormonspiral, ingen bivirkninger for min del og man trenger ikke tenke på prevansjon i 5 år.

Skrevet

Jeg ble anonym isted, men trenger jo egentlig ikke være det. Jeg er 20.36.

For oss var det så enkelt siden jeg ikke tåler hormonene i kvinnerettete prevensjonsmetoder. Og i tillegg har jeg operert bort slimhinner i livmoren pga blødninger, det kan man jo ikke før man er sikker. Så er nesten dobbelt opp her også. Operasjonen min er ikke lik helt sikker sterilisering (ikke derfor man gjør det), så derfor tok mannen en kjap visitt hos legen også. :)

Vi angrer ikke. Og ja, vi var "bare" 31 og 29 da vi bestemte oss, men man kan ikke leve hele livet sitt på vent føler vi. :)

Skrevet

Ååå, jeg er 20.36 og 21.05, glemmer å krysse vekk anonymgreia..

Skrevet

Det er nettop der jeg stopper opp også! Man vet aldri hva som skjer i fremtiden, og da har en plutselig ødelagt mange sjanser for seg selv på en måte, hvis dere skjønner?

Jeg er 27 nå og føler at slik vi har det akkurat i dag er helt perfekt situasjon. Vi har mye tid til barna, og vi har økonomi nok til å ha den perfekte bilen og å gi barna det de trenger og en del utover det. Idiotisk nok så er jo det ganske viktig i et såpass materialistisk samfunn.

Men ja.. tenk om ting forandrer seg? En vet jo aldri, selv om ekteskap og livet generelt er perfekt nå..

Jeg bruker hormonspiral nå, men mannen stikker seg på trådene, jeg blir tørr som Sahara, og menstruasjonen klamrer seg fast. Mer plager og ulemper enn ved p-pillebruk for min del, så den vil jeg ha vekk uansett.

jaja, får tygge litt mer på det her. Takk for svar :-)

Skrevet

Jeg steriliserte meg etter sist fødsel og angrer ikke på det valget.....nesten.

Vet jeg ikke skal ha flere barn og skulle katastrofen være ute så er jo kunstig befruktning alltids en mulighet.

MEN, etter steriliseringen gikk mensen over i helvete-modus.

Jeg blør nå i 2.5 uke og har 1.5 uke blødningsfri imellom.

Hadde jeg vist det hadde jeg aldri gjort det. bedrer det seg ikke (noe jeg tviler på siden jeg aldri har hatt så stabil syklus noen sinne) blir det brenning av slimhinner eller fjerning av livmor på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...