Gå til innhold

Masse kynnere og maserier = lettere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaring rundt dette?

Kjedelig hvis disse vondtene ikke gjør noe nytte for seg...

Har jeg også forstått riktig at de heller ikke fører til tidligere eller raskere fødsel ? :)

Er i uke 40...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ingen kynnere, masrier eller noe slikt. Fødte i uke 39. Lett fødsel på 4 timer.

Skrevet

Masse kynnere fra uke 28 ca. Sammenhengende fra uke 34. Ukomplisert fødsel på 3 timer- smertehelvete utenfor forstand, men problemfritt.

Skrevet

hadde masse kynnere og maserier med nr to. ble satt igang til termin pga vannavgang to dager før og fødselen gikk fort: 4t fra første ri, og riene var vannvittig heftige -alt gikk i ett. hadde også enormt lange pressrier, men tenker at denne fødselen kanskje gikk så fort og ble så heftig pga at jeg var igangsatt. 1.fødsel varte i 17 timer og jeg fikk drypp på slutten fordi det ikke var fremgang, så det var to vidt forskjellige fødsler:)

Skrevet

Det gjorde ihvertfall første fase av fødselen lettere.

Da jeg fikk tredje barnet hadde jeg utrolig mye maserier siste uken, kunne ligge våken i timesvis om natten med helt regelmessige kynnere. Da jordmor sjekket meg på siste kontrollen hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden, og det dagen før jeg gikk i fødsel. Så da slapp jeg jo unna de første cm når fødselen endelig startet skikkelig...

Skrevet

Nei, tror ikke det har noen sammenheng...

Jeg hadde masse kynnere begge gangene. Så mye at de ble regelmessige og ganske så vonde fra tidlig av.

Første fødsel varte nesten et døgn.. to dager før termin, men allikevel.

Andre fødsel varte bare 8 timer. Så lettere, men ingen hyggestund det helller da...

Skrevet

hadde vonde kynnere fra uke 20.. de gjor så jeg ble moden allerede i uke 32 og 1 cm åpning fra uke 32 + 5... maserier hele uke 35.. og vesla kom etter 43,5 timer med rier, og det endte med at hun ble tatt med tang da hun satt fast.... hun ble født i uke 36 + 3..

Skrevet

Masse kynnere, men ikke vonde. 30 timer med maserier hvert 10 min før jeg kom til sykehuset med 2-3 cm. Seks timer etter var ungen født, og da tre timer fra fire cm. Helt jævlig. Min jm sa at det ofte går fortere med lang modnings og latensfase, men rask åpning gir mye smerte.

Skrevet

Jeg hadde vonde maserier hver kveld i over en uke før jeg fikk nr 2 nå i høst, og fødselen ble veldig kjapp når den først startet på ordentlig- styrtfødsel på bare 2 timer fra første rie (men AUUUU, så vondt, sykt mye vondere enn min første fødsel... Så egentlig ikke noe å trakte etter spør du meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...