Gå til innhold

Er mannen min en gjerrigknark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lever med en mann som er veldig opptatt av å spare, og det irriterer meg. Etter at vi hadde kjøpt leiligheten vi bor i nå, ville han for eksempel at vi ikke skulle kjøpe vaskemaskin og tørketrommel, fordi vi har tilgang til fellesvaskeri i borettslaget. Han kjøper også alt mulig brukt. Det er stort sett greit, men hva synes dere egentlig om å kjøpe brukte barneartikler? Han har blant annet kjøpt barneseng og sportsvogn på finn.no. Jeg reagerer på det og sier jeg ikke vil ha det, men han sier at vi må spare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han er gjerrig. Og du føyer deg inn i rekken av kvinnfolk her inne som finner seg i altfor mye...

Skrevet

Det er ikke noe galt i å kjøpte seng og vogn på finn.

Det er heller ikke noe galt i å spare dersom man "må"

Sparer dere til å kjøpe noe eget? Større? En ferie?

Har dere fysisk råd til å bruke penger, eller er det stramt?

Skrevet

TROLL!

mannen er fornuftig:)

Skrevet

Å handle brukt og å spare er for det meste alltid lurt. Men om han er typen som bruker te-posene flere ganger, har innført regler om kun ett tørk per toalettbesøk, vrenger kaffefilteret og pusser tennene i fjæra for å spare vann så er han nok litt gjærrig på gremsen til sykelig opptatt av å spare penger.

Skrevet

Jeg syns han bare høres fornuftig ut.

Hvor mye penger bringer du inn til familien.

Skrevet

Ikke noe akkurat nå. Jeg sa opp min tidligere jobb da vi flyttet utenlands for noen år siden. Har ikke begynt i jobb igjen ennå, etter at vi flyttet tilbake, på grunn av barnefødsel.

Men han tjener temmelig bra, så vi har ikke akkurat dårlig råd.

h.i.

Skrevet

Jeg tenker at mannen din er lur, muligens litt kjip, men det er fryktelig greit å spare, det er fryktelig greit å ha god råd, og man får unektelig bedre råd om man lever billig. Da har man til det man virkelig trenger og virkelig har lyst på.

Går fint an å tenke at de tusenlappene man sparte på barnevogna, dekker flybilettene til sommerferien. Har kjøpt mye brukte leker også, merker ingen forskjell i barnas entusiasme over nye leker og brukte leker. Da får barna mer igjen, har kjøpt brukte store uteleker, sandkasse, sklie, klatrestativ, huske, lekekjøkken til å ha ute, etc. Tenkte ikke å tenke at det var dyrt å kjøpe en trampoline, for det andre er ting vi har fått eller kjøpt kjempe billig.

Pengene kan bare brukes EN gang, og bruker vi det på å kjøpe nytt så kan vi ikke kjøpe like mye, kjøper vi dyre ting, kan vi ikke spare til den kule ferien, eller til nytt bad. Man spør seg selv hva er det viktige å bruke penger på.

Jeg jobber redusert, og tjener mindre, men det går helt fint, og vi har ikke så veldig dårlig råd av den grunn. Ting funker fint, og jeg likr å spare, og jeg liker å være fornuftig.

Vi er forresten ikke kjipe. Vi har det godt, og sitter ikke å sparer oss i hjel og ikke unner oss noen ting. Vi har funnet en balanse vi liker.

For meg er det ikke viktig at ting er nytt, men jeg liker ikke å betale mye for brukt. Synest det må være veldig mye billigere for at jeg kjøper brukt.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke, men synes ikke noe om at han har kjøpt vogn og seng uten at du har fått være med å bestemme.

Skrevet

Jeg syntes mannen din er smart jeg som tenker sånn som han gjør. Man finner mye brukanes på finn.no og hvem vil vel velge å ha vaskemaskin og tørketrommel i hus om man kan slippe...med mindre mann har vaskerom i leiligheten/huset da.

Skrevet

Synes det er greit å kjøpe mange ting brukt, men absolutt ikke barnevogn! Da skulle jeg ihvertfall hatt den til rens eller noe før jeg brukte den. Det kan vel være problemer med sikkerhet også? Nei, aldri i verden!

Skrevet

Problemet er vel ikke at han vil være økonomisk, men den elendige kommunikasjonen mellom dere...

Skrevet

Synes han høres fornuftig ut jeg.

Om dere har MASSE oenger, skjønner jeg at du synes han er gjerrig, men om dere lever på en inntekt bør dere spare og legge dere opp en buffer.

Og jeg har handlet masse på Finn, og solgt en hel del også. Genialt konsept. Ikke fordi vi må på grunn av økonomien, men fordi man kan få nesten ny produkter der til halve prisen.

Skrevet

Alle delene på en vogn vaskes i vaskemaskinen så man trenger da ikke ha den på rens. Og hva skulle være feil med sikkerheten?

Jeg har både kjøpt brukt vogn og solgt vogner(ikke den jeg kjøpte brukt selv).

Skrevet

Vi har også veldig god råd, siden både mannen og jeg tjener veldig godt. Allikevel har vi begge et nøkternt forhold til å bruke penger, jeg har ikke behov for å "sole meg i glansen" av pengene våre. Vi har også kjøpt noe av barneutstyret brukt på finn og kommer til å gjøre det samme med nestemann. Men her er vi begge enige i hvordan vi ønsker å disponere pengene våre.

Vi sparer og liker å bruke dem på reiser + spare til barna.

Skrevet

Skjerp deg. Hvis du ikke tjener en dritt skjønner jeg godt at mannen din vil spare. DU er idiotisk som tror han eeeelsker å sløse vekk pengene fra HANS inntekt på dine luksusartikler. Hallo i luken. Få ræven din i jobb, så kan vi snakkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...