Gå til innhold

Å nei... mine nye naboer MATER MÅSENE! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så dumt som det kan få bli. Han går ut på verandaen og kaster masse mat ut i hagen sin, som da ligger få meter fra hagen min og der vi pleier sitte å grille/spise ute.

Da en nabo av besteforeldrene mine hadde samme "hobby" opplevde vi at en måse fløy inn på verandaen og nappet en brødskive rett forran øynene på oss. Det ble rett og slett umulig å spise utendørs på grunn av fuglene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Hadde bedt han kutte ut! ÆSJ

Hvis han ikke skjønner problemet, send han til Tromsø og be han sitte på en uterestaurant for å spise middag

Skrevet

Urk. Det kan jo lokke til seg rotter også.

Regner med dere ikke bor i borettslag ? Da hadde jo saken vært grei.

Skrevet

hvordan bor dere? enebolig, sameie ..? hvis hver deres enebolig - prat m han og be han om å kaste matsøppel i kompost eller søppelbeholder og ikke legge det ut til rotter og fugler (måser og duer er pr definisjon flyvende rotter). Tipper at det fins en lov som omhandler håndtering av matavfall, sjekk google.

hvis en eller annen form for sameie - prat m han først, deretter meld fra til styret, dvs klag.

Skrevet

ÆÆÆÆÆÆsjjjjjjjjjjjj, vi bruker å kjøre over måsene og måseungene med bil om vi får muligheten, skadedyr, og stygge som de er!!

Skrevet

Dere får kjøpe loff og rødsprit og kaste til samme måsene, så blir d fort stille på måser og kråker, fortsett med det, så lenge naboen mater måsene !!

Skrevet

Vi bor i eneboliger, men våre to hus står ganske tett. Forøvrig er det vel vi som er de nye naboene her. Derfor er jeg litt redd for å si fra til han også. Jeg liker ikke hele greia, for ja det kan jo tiltrekke seg andre skadedyr, og måsene respekterer jo ikke hagegrensene slik som mennesker gjør. Ser for meg at neste gang vi griller får vi måser som stuper ned mot talerkenene. Ekkelt! hi

Skrevet

Kan ikke forestille meg at det er lov med søppelfylling på egen tomt - hva med å kontakte mattilsynet, det er matrester som lokker til seg skadedyr i et område hvor mennesker og barn ferdes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...