Gå til innhold

Gratis barnehag og SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bare en av parolene til LO på en nettside i dag... Og mener de virkelig at vi ikke skal betale for en dritt mer? Vi har omtrent gratis barnehage allerede i dag, vi tjener mer enn vi behøver (mange av oss), og for de som er alene forsørgere, så får man støtte til barnepass. Det samme kan man få om man er i en vanskelig økonomisk situasjon eller lignende.

Jeg tror velferdssamfunnet begynner å spise oss opp litt, vi glemmer å ta ansvar selv, vi roper på staten for hver minste lille ting og forventer at alt skal være gratis. Jeg er ikke mot velferdssamfunnet, men synes det blir mer og mer overdrevet. Vi er bortskjemt så det holder, selv om de fleste av oss fint kan betale mer for helsetjenester, transport osv. SÅ hvorfor ikke gi de som trenger det gratis tilbud, og la resten betale mer? ANsvar for eget liv kalles det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste av oss betaler skatt og dette skal gå til å dekke helsetjenester så hvorfor i all verden vil du øke andelene her?

Når det gjelder bhg/SFO er jeg enig med deg. Er redd at en løsning med gratis bhg vil føre til tvungen bhg og at familien blir enda mer styrt av staten. Tror også tilbudet kan bli verre.

Skrevet

Jeg er faktisk ening at SFO og barnehage bør være gratis men at vi kan betale for ekstra kurs og ordentlig mat for barna.

Skrevet

Hvorfor skal det være gratis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...