Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Fødte for 4 dager siden mitt 3 barn - endelig!!! Jeg ammer ikke, gir nå Hipp mme. Har egentlig to spørsmål her i innlegget mitt: Metter Hipp mindre enn f.eks Nan og Collett? Jeg brukte Collett til mine to første, men hadde lyst å prøve Hipp denne gangen. Imidlertid synes jeg mini blir fort sulten igjen og har allerede økt til 40-50 ml per måltid hver 3 time... Lurer på om Nan eller Collett kan være bedre? Jeg kjøpte igjen denne gangen Aventflasker til mini. Denne gangen regnet jeg med at lekke-problemet fra de to forrige barna var vekk pga den ekstra ringen som er tilføyd i flaske. Men akk... Noen som er enige i dette? Noen som har andre flaskemerker å anbefale? Liker Avent pga den litt store smokken, blir mindre luft inn i munnen på mini og mindre magesmerter... På sykehuset hadde de Medela-flasker, de virket også ok - eller? Ønsker erfaringer og meninger, vurderer sterkt å gå ut og kjøpe inn andre flasker i morgen for er allerede lei melkeflekker rundt overalt mens jeg lager og gir mat... Seige blir disse flekkene også!!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Avent-flaskene lekker fordi du skrur tuten for hard på. Om du løsner litt så vil du se at de ikke lekker.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Vi har gitt Hipp til vesla siden hun var 4 uker. Jeg kan ikke tro at den metter mindre enn andre typer mme. Hun har ihvertfall drukket "normale" mangder i forhold til alderen sin hele tida. Kanskje babyen din har økedøgn og at det er derfor h*n drikker mye? (husker ikke hvor gammel du skrev den var!) Vi slet også med at avent-flaskene lakk, men det er helt riktig som det blir skrevet her - problemet forsvinner når du ikke skrur så hardt til.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 mengden mme er helt normalt:) Men de er jo ikke like disse babyene, så det er kanskje mer enn de forrigen. Vi ble anbefalt å øke fra ca 30 1. døgn med 10 ml pr måltid i døgnet de første dagene. Nå er hun 2 uker og drikker ca 100-120 pr måltid, alt ettersom. Aventflaskene mine lekker ikke, men jeg passer på å få de i hakket sitt, skrur de feil vei før jeg skrur dem rett. Skrur normalt hardt til, og da funker det bra. Men bruker mest dr browns, de er best synes jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå