Gå til innhold

Mini er forkjøla - barnehagetilvenning i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har blitt skikkelig forkjøla, med feber snørr og alt det som hører til...

Så da ser det dårlig ut for barnehageoppstarten i morgen og muligens noen dager fremover. Problemet er at jeg har vært i ulønnet permisjon. Begynner i jobb i morgen, men har en uke ulønnet ferie til å begynne med i forbindelse med barnehageoppstart. Men hvis ikke mini kan i barnehagen de første dagene vil jo alt forskyve seg. Er veldig opptatt av at han skal få et godt inntrykk av barnehagen, han skal jo tross alt være der mye de neste årene.

Så hva gjør jeg nå? Må jeg få sykemelding slik at ferien forskyves? Kan vel ikke bruke egenmelding når jeg har vært i ulønnet permisjon i fem måneder?

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikkert på dine rettigheter, eneste jeg vet at du ikke kan sende barnet ditt på tilvenning i barnehagen med feber! Hadde det vært kunn snørr osv og allmenntilstanden hadde vært ok hadde det vært greit - men feber er ikke ok.

Skrevet

Du får vel ikke sykmelding fordi barnet er sykt? Da må du jo bare være hjemme da til barnet kan begynne i bhg. Kanskje går mandag og tirsdag. Men så har dere resten av uka på å tilvenne i bhg. Er det for lite må du vel ta noen dager til ulønnet perm?

Skrevet

Får ikke sykemelding pga barnets sykdom. Om enhver foreldre som opplevde forkjøla barn skulle fått sykemelding hadde det jammen vært mye sykemeld;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...