Gå til innhold

Er dette nok trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lite tid til a trene da jeg har en jobb som krever mye og ofte er uforutsigbar i forhold til arbeidstider etc. Jeg proever derfor aa trene saa mye jeg kan i hverdagen, uten aa gaa paa treningstudio (gaar istedenfor bil, trapp istedenfr heis etc). I tillegg trener jeg litt yoga og styrke hjemme. En gjennomsnittlig uke ser vel saann ut:

2-3x pr uke: 20 min yoga

4-5 x pr uke: 15 min styrke (mage og armer)

Dette gjoer jeg med en gang jeg staar opp som regel.

I tillegg gaar jeg til og fra jobb (15 min hver vei) og gaar trappene til kontoret mtt i 8 etg minst to ganger hver arbeisdag (pluss mye trapper opp og ned mellom de naerere etasjene).

Er dette nok fr aa holde meg i form? Skjoenner jo at jeg ikke blir topptrent av dette her akkurat, men for aa holde meg relativt sunn og frisk er det nok?

Tips til mere trening som kan gjoeres hjemme og ikke krever mye tid tas og imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å løpe en tur noen ganger i uka får vel de fleste tid til om de kutter ut litt tid ved tv eller pc.

Skrevet

Det er helt grei hverdagsmosjon :)

Selv har jeg investert i en elipsemaskin, den står i kjellerstua så jeg kan ta en tur på den enten om morgenen eller etter at ungene er i seng.

I tillegg er jeg rundt lysløypa (5 km kupert terreng) noen ganger i uka. I går jogget jeg runden klokka 7 om morgenen fordi mannen skulle på jobb klokka 8. Da ga han ungene frokost mens jeg trente litt også hadde jeg ungene resten av dagen mens han jobbet.

Gjelder å legge inn litt trening der man kan, og du bør komme skikkelig opp i puls ihvertfall et par ganger i uka.

Skrevet

Takk for svar! Jeg skulle sikkert klart aa snike inn en joggetur et par ganger i uka, problemet er at det er skikkelig storby vi bor i og det er rett og slett ikke steder aa jogge ute, da maa jeg paa treningsstudio (bor ikke i Norge).

Elipsemaskin eller tredemoelle hjemme hadde kanskje ikke vaert saa dumt..

Skrevet

Jeg tror absolutt dette er nok til å holde deg sunn og frisk :)

Hvis jeg skulle gi det et råd måtte det være at du skulle fått trent styrke bein. Det finne mange gode øvelser du kan gjøre hjemme.

Skrevet

Takk for det! Har liksom tenkt at trappegaainga tar seg av bena men du har kanskje rett i at jeg boer trene litt benstyrke i tillegg. Skal se hva jeg kan finne av ovelser paa nett!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...